۱۲ بهمن ۱۴۰۲، ۱۸:۲۲

سرپرست اداره‌کل ورزش و جوانان کردستان خبر داد؛

هزینه ۸۵۰ میلیون تومان برای تامین تجهیزات ورزشی بخش محروم کردستان

هزینه ۸۵۰ میلیون تومان برای تامین تجهیزات ورزشی بخش محروم کردستان

سنندج_سرپرست اداره‌کل ورزش و جوانان کردستان گفت: ۸۵۰ میلیون تومان برای تامین تجهیزات ورزشی برای ورزش روستایی و بخش محروم استان در سال جاری هزینه شد.

به گزارش خبرنگار مهر، آمنه غلام‌ویسی عصر پنج‌شنبه در اولین روز از دهه مبارک فجر در نشست جمعی از ورزشکاران و فعالان حوزه جوانان با نماینده ولی فقیه در کردستان اظهار کرد: درخت انقلاب امروز موجب آرامش خیال دوستان و همه مستضعفان جهان است و برکات آن فراگیر و جهانی است.

وی بیان کرد: ۴۰۹ هیأت ورزشی و حدود ۶۷ هزار ورزشکار در قالب این هیأت‌ها در استان فعالیت دارند و ۲۰۳ نفر از ورزشکاران استان در سال جاری به تیم‌های ملی دعوت شدند.

سرپرست اداره‌کل ورزش و جوانان کردستان خاطرنشان کرد: ۵۵ نفر ورزشکاران در حال حاضر عضو تیم ملی کشورمان در رشته‌های مختلف هستند.

غلام‌ویسی ادامه داد: ۷۵ مورد میزبانی مسابقات ملی و منطقه‌ای در کردستان در سال جاری برگزار شده و ۵۱ نفر از ورزشکاران استان، امسال در مسابقات بین‌المللی، آسیایی و منطقه‌ای شرکت کردند که ۳۷ نشان طلا، نقره و برنز رهآورد فعالیت این ورزشکاران بود.

وی تصریح کرد: ۲ اردوی تیم ملی کشور به میزبانی استان برگزار و ۲۰ تیم از استان در حال حاضر در لیگ‌های کشوری حضور دارند.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان کردستان عنوان کرد :۸۵۰ میلیون تومان برای تأمین تجهیزات ورزشی برای ورزش روستایی و بخش محروم استان در سال جاری هزینه شد که این مسئله در راستای عمل به منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر توسعه عادلانه امکانات اجتماعی بود.

غلام‌ویسی گفت: جشنواره‌های فرهنگی و ورزشی بانوان روستایی در مناطق مختلف استان در حال برگزاری است و۷۰ سمن در استان در حوزه‌های خانواده، جمعیت، جوانی، اجتماعی، سلامت و تندرستی و ورزشی فعالیت دارند.

وی افزود: پنج مرکز مشاوره ازدواج هم مجوز فعالیت دریافت کردند که در مناطق مختلف استان در حال حاضر خدمات ارائه می‌کنند.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان کردستان با بیان اینکه از ۲۶ طرح ورزشی در دولت سیزدهم بهره‌برداری شد، گفت :۶ زمین چمن ورزشی در طول دهه مبارک فجر در شهرستان‌های دهگلان، مریوان و قروه با اعتبار ۷۰ میلیارد ریال بهره‌برداری و به روستاییان تحویل داده می‌شود.

غلام‌ویسی گفت: پنج مکان ورزشی در قالب ماده ۲۷ در کردستان به سرمایه‌گذاران واگذار شده که تعدادی از این طرح‌ها از جمله استخر مجموعه ورزشی حجاب در سنندج آماده بهره‌برداری است و ۱۴ طرح دیگر نیز به زودی به بخش خصوصی واگذار می‌شود.

کد خبر 6011550

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha