وزیر دفاع آمریکا:

به دنبال جنگ با ایران نیستیم/ نمی‌خواهیم درگیری‌ها گسترش پیدا کند

به دنبال جنگ با ایران نیستیم/ نمی‌خواهیم درگیری‌ها گسترش پیدا کند

وزیر دفاع آمریکا تاکید کرد که کشورش به دنبال جنگ با ایران نیست و تلاش می‌کند دایره درگیری‌ها گسترش پیدا نکند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا در سخنان خود گفت: هدف ما تضمین مهار بحران در منطقه است به طوری که این بحران از نوار غزه فراتر نرود و به یک درگیری منطقه‌ای تبدیل نشود.

وی اضافه کرد: ما در شرایط جنگی با ایران نیستیم و به تلاش‌های خود برای دور کردن از گسترش دایره درگیری‌ها ادامه می‌دهیم اما در عین حال اقدامات ضروری برای دفاع از خود اتخاذ می‌کنیم.

وی در ادامه مدعی شد: حمله صورت گرفته علیه نیروهای ما با یک پهپاد انجام شده و تحقیقات در این خصوص همچنان ادامه دارد. این حمله از سوی یک گروه تحت حمایت ایران صورت گرفته است! این ادعا درحالی مطرح می‌شود که جمهوری اسلامی بارها اعلام کرده است که محور مقاومت تصمیمات خود برای اقداماتش در منطقه را به طور کاملاً مستقل اتخاذ می‌کند.

وزیر دفاع آمریکا همچنین مدعی شد پاسخ کشورش به حمله مرگبار به پایگاه نظامی «برج 22» در مرز سوریه و اردن «چندلایه» خواهد بود.
شبکه خبری سی‌بی‌اس نیز امروز به نقل از منابع آمریکایی گزارش داد که مقام‌های دولت جو بایدن تایید کرده‌اند که با برنامه‌ها برای انجام مجموعه‌ای از حمله ها طی چندین روز به اهدافی در داخل عراق و سوریه موافقت شده است.

وی اضافه کرد: ما نمی‌خواهیم درگیری بین اسرائیل و حزب الله به وجود آید. به تماس‌های خود با اسرائیلی‌ها برای تضمین عدم گسترش جنگ ادامه می‌دهیم.

آستین گفت: آنچه که طی ۲ هفته اخیر رخ داد باعث نمی‌شود آمریکا نیروهای خود را از سوریه خارج کند. ما با مقامات عراقی برای بررسی اوضاع و اتخاذ گام‌های لازم در تماس هستیم.

کد خبر 6011596

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • یک مسلمان IR ۲۰:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۲
      4 11
      آقای آستین اگرراست میگوئید،کشته ومجروح ومصدوم کردن بیش صدهزارفلسطینی بی گناه را تمومش کنید،شما میدانیدکه صهیونیستها شکست خورده اند چه اصراری برکودک کشی دارید؟.@!!
    • ناشناس JP ۲۰:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۲
      2 7
      ایران باهیچ کشوری شوخی ندارد حتی پاکستان ،چه برسد به آمریکا
      • NP IR ۰۲:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۳
        0 0
        ایران ایرانی با همسایه های خودش ملت های همسایه مشکلی نداره البته اگر معاندین دشمنان ایران و منطقه اختلاف فتنه بین کشورهای منطقه ای با هم ایجاد نکنند که بارها سال ها فتنه به پا کرده اند .
    • NP IR ۲۱:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۲
      3 5
      ادعایی که دارند این که ایران بوده واقعا حرفشون خنده داره ما چند تا کشور در خاورمیانه داریم خیلی بعد مگر این کشورها خودشان عرضه توانایی ندارند که حالا از ایران تقاضای حمایت مداخله کنند . ایران ایرانی بخواد وارد بشه حمله کنه سریعا و صراحتا بدون کتمان حقیقت اعلام می کنه که بله من بودم از طرف ما بوده .
    • NP IR ۲۱:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۲
      2 8
      بهتره آمریکا کشورهای منطقه رو مثل اسرائیل بی عرضه نبینه که پشت آمریکا حمایت آمریکا یا بهتره پدربزرگش مخفی شده تا به دادش برسه . تو منطقه کشورها ، اسراییل نیستند که نیاز به پدربزرگ بزرگ تر داشته باشند خودشون هزار ماشاالله یک شیرمرد دلاور مبارز جنگ در میدان هستند بدون نیاز وابستگی به دیگران .
    • NP IR ۲۱:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۲
      3 9
      همه مبارزان در کشورهای اطراف به اندازه کافی سال ها مبارزه جنگیدن به اندازه کافی تجربه کسب مهارت در میدان جنگ نبرد پیدا کرده اند به اندازه کافی سختی های جنگ رو دیدن که نیازی به کمک دیگران نداشته باشند ، این ادعای آنها فقط به یک کشور در منطقه بیشتر شباهت داره آن هم رژیم صهیونیستی .
    • NP IR ۲۱:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۲
      2 7
      ادعای آنها فقط به رژیم صهیونیستی شباهت داره که پشت آمریکا پنهان شده و در تلاطم تلاشه به هر نحوی کمک بیشتر حمایت از آمریکا متحدانش گدایی کنه . حتی شده از طریق دروغ ها از طریق خرابکاری از طریق اتهام زدن به دیگر کشورها از جمله ایران .
    • US ۰۹:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
      0 0
      عراق سالها پیش بمردم دنیا گفت ما نیرویی در عراق نداریم ولی متاسفان نه از سوریه نه عراق بیرون رفتند. چون هیچکس مثل ویتنامی ها مبارزه جانانه نکردند.