۱۲ بهمن ۱۴۰۲، ۲۳:۱۷

استاندار یزد:

مجمع خیری حمایت از نخبگان در استان یزد تشکیل شود

مجمع خیری حمایت از نخبگان در استان یزد تشکیل شود

یزد- استاندار یزد بر لزوم تشکیل مجمع خیری حمایت از نخبگان در استان یزد تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، مهران فاطمی در مراسم تجلیل از برگزیدگان کنکور و المپیاد همچنین تجلیل از استاد محمدمهدی راضی؛ اولین ایده پرداز رشته های دانشگاهی هنرهای قرآنی در جهان اسلام با اشاره به تعبیر معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری از «نخبگان» اظهار کرد: نخبه، یک استعداد بارز است که با همت، تلاش، پشتکار و مدد الهی در مسیر اسلام، انقلاب و ایران تاثیرگذار باشد.

وی با بیان اینکه دایره نخبگان صرفاً به دانشگاهیان محدود نمی‌شود، تصریح کرد: مولفه اصلی نخبگان تاثیرگذاری مثبت است و هر فردی با هر حرفه و شغلی می‌تواند یک نخبه باشد.

فاطمی، بسط دایره نخبگی با مولفه تاثیرگذاری را یکی از رویکردهای اصلی بنیاد ملی نخبگان و معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور دانست و گفت: بر این اساس، والدین استاد «محمد مهدی رازی» اولین ایده پرداز رشته‌های دانشگاهی هنرهای قرآنی در جهان اسلام هم به واسطه پرورش ایشان، نخبه محسوب می‌شوند.

استاندار یزد همچنین با تاکید بر اینکه رویکردهای حمایتی از نخبگان نباید صرفاً به حمایت‌های مالی محدود شود، عنوان کرد: با توجه به مشوق‌های مالی نامحدود در کشورهای مختلف برای نخبگان ایرانی، هرگونه رویکرد با نگاه این چنینی به نقطه مطلوب منجر نخواهد شد.

وی ادامه داد: یک نخبه واقعی بیش از آنکه به دنبال پیشرفت خود باشد به دنبال آن است که رشد علمی او چه گره ای از کار کشورش باز می‌کند.

فاطمی با اشاره به اعتبارات محدود بنیاد نخبگان یادآور شد: بر اساس سند نخبگانی یزد نوین، باید زمین بازی را تغییر داده و زمینه تاثیرگذاری مفید نخبگان در سطوح مختلف و میدان وسیع کار، تلاش و اثرگذاری آنان را فراهم کنیم.

وی در ادامه به تشکیل مجمع خیری حمایت از نخبگان استان اشاره کرد و افزود: اختصاص یک درصد از فروش سالیانه یکی از معادن بزرگ و در حال واگذاری به یکی از شرکت‌های صنعتی و معدنی به دفتر نخبگان استان، از مصوبات اخیر این مجمع خیری بوده است.

فاطمی از اعطای زمین‌های ۲۵۰ متری در امتداد پهنه پارک علم و فناوری یزد به ۵۰۰ نفر از نخبگان واجد الشرایط استان و نیز اختصاص سهمیه ۵ هزار نفری به جذب نخبگان در دستگاه‌های دولتی با تصویب معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری خبر داد.

کد خبر 6011697

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha