۱۳ بهمن ۱۴۰۲، ۱۵:۰۸

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی خبر داد؛

امدادرسانی و اسکان اضطراری به ۱۵۰ مسافر گرفتار در برف و کولاک

امدادرسانی و اسکان اضطراری به ۱۵۰ مسافر گرفتار در برف و کولاک

اراک- مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی گفت: بیش از ۱۵۰ نفر مسافر در راه مانده گرفتار در برف و کولاک، توسط امدادگران این جمعیت در جاده های استان امدادرسانی و اسکان اضطراری شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا شهرجردی ظهر جمعه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با فعالیت سامانه بارشی و بارش سنگین برف و کولاک در سطح استان و دریافت هشدار سطح نارنجی سازمان هواشناسی، تمامی نیروهای امدادی و پایگاه‌های هلال احمر برای امدادرسانی‌های احتمالی به آماده باش کامل در آمده و ۳۶ تیم عملیاتی هلال احمر فعال شده است.

وی گفت: در بارش برف و کولاک شب گذشته ۵ پایگاه امداد و نجات و ۷ پست موقت و سیار به توان عملیاتی بیش از ۵۰ نفر نیروی عملیاتی امدادرسانی در محورهای متأثر از بارش‌های سنگین برف و کولاک، بهمن و باران از جمله اراک به ازنا، اراک به بروجرد، اراک به سلفچگان، ساوه - همدان، تفرش - فراهان، خمین - الیگودرز و اراک - خمین را بر عهده داشتند.

شهرجردی افزود: طی شبانه روز گذشته بیش از ۶۰ خودروی گرفتار در برف و کولاک، توسط امدادگران این جمعیت در جاده‌های استان امدادرسانی و رهاسازی شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان مرکزی گفت: در این بازه زمانی عملیات‌های امدادی به بیش از ۱۵۰ نفر امدادرسانی و ۱۲۱ نفر نیز اسکان اضطراری انجام شد و اقلام اسکان اضطراری از جمله پتو، کنسرو، آب معدنی، بیسکویت، خرما، نان خشک در اختیار آنها قرار گرفت.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی با تاکید بر پرهیز از انجام سفرهای غیرضروری گفت: مسافران در صورت تردد ضروری باید زنجیر چرخ مجهز، سوخت کافی و آب و غذا، پوشاک گرم به همراه داشته باشند و در محورهای مه گرفته، از چراغ مه شکن و حتی در طول روز از چراغ‌های روشن استفاده کنند و با حفظ فاصله طولی استاندارد با خودروها از بروز حادثه پیشگیری کنند.

کد خبر 6012148

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha