۱۵ بهمن ۱۴۰۲، ۱۲:۱۳

به مناسبت دهه مبارک فجر؛

دبستان سه کلاسه رحلت روستای چروسان افتتاح شد

دبستان سه کلاسه رحلت روستای چروسان افتتاح شد

کامیاران_ دبستان سه کلاسه رحلت روستای چروسانه به مناسبت دهه مبارک فجر در بخش کامیاران به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، فرماندار کامیاران صبح یکشنبه در این مراسم به اهمیت مدرسه سازی اشاره و اظهار کرد: اگر بخواهیم توسعه پایدار داشته باشیم باید به مدرسه و دانشگاه نگاه ویژه‌تری داشته باشیم.

کیانوش ثقفی‌نیا با اشاره به اینکه نهضت مدرسه سازی همچنان استمرار خواهد داشت، عنوان کرد: از همه خیرین دعوت می‌کنیم تا با همت والای خودشان به ما کمک کنند تا در سطح شهر و روستاها به واسطه نداشتن مدرسه هیچ بازمانده از تحصیلی نداشته باشیم.

وی اضافه کرد: کمک خیرین می‌تواند با بسترسازی آموزش و پرورش زمینه بهره‌مندی همه دانش آموزان در سطح روستاها و شهرستان از فضای آموزشی مناسب را فراهم کند.

معاون توسعه و پشتیبانی آموزش و پرورش شهرستان کامیاران نیز با گرامیداشت دهه مبارک فجر اظهار کرد: خوشبختانه پروژه ساخت دبستان سه کلاسه رحلت روستای چروسانه پس از یک سال به اتمام رسید و جز کلکسیون افتتاحیه‌های امسال دهه پر خیر و برکت فجر قرار گرفت.

حسین گرگانی افزود: این پروژه دارای کلیه امکانات یک ساختمان آموزشی استاندارد از جمله سیستم گرمایشی پکیج و رادیاتور و… است.

وی اذعان کرد: ساخت این مدرسه با حمایت و مشارکت خیرین و اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کردستان و با سرمایه‌ای بالغ بر ۲۸ میلیارد ریال که سه میلیارد آن از طریق سهم مشارکت و ۲۵ میلیارد ریال آن از طریق اداره کل نوسازی مدارس تأمین شده است.

گرگانی گفت: این مدرسه در بنایی با زیر ساخت ۹۰۰ متر مربع عرصه و ۱۱۷ متر مربع اعیانی احداث شده است.

وی تصریح کرد: همزمان با آغاز سال تحصیلی جاری هم یک پروژه آموزشی نوساز دیگر در اختیار آموزش و پرورش برای استفاده دانش آموزان روستای سرابکام با اعتباری بالغ بر ۱۱ میلیارد ریال و در فضای ۳۵۷ متر مربعی قرار گرفته است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان کامیاران هم در این مراسم از جانمایی جدید و تجهیز خوابگاه مرکزی دانش آموزی پسرانه شهید بهشتی خبر داد و افزود: این خوابگاه با اعتبار شهرستانی بالغ بر ۳ میلیارد ریال انجام خواهد شد.
مهدی ولی‌ئی گفت: همچنین در آینده نزدیک تا قبل از پایان سال ۱۴۰۲ افتتاح نگارخانه و سالن جلسات مرکزی با متراژ ۲۵۰ متر مربع، سالن آمفی تئاتر دبیرستان فاطمه الزهرا با ظرفیت ۳۰۰ نفر به بهره‌برداری می‌رسد.
وی خاطرنشان کرد: همچنین نمازخانه هنرستان کاردانش تلاشگران، مرکز رفاهی- آموزشی روستای سرریز و تعویض چمن مصنوعی اداره آموزش و پرورش در مجموع با اعتبار ۱۰ میلیارد ریالی استانی، شهرستانی و مشارکت خیرین هم در آینده نزدیک به بهره برداری خواهد رسید.

گفتنی است، این پروژه با حضور فرماندار، معاون عمرانی فرماندار، مدیر آموزش و پرورش و جمعی از اعضای شورای اداری شهرستان کامیاران به بهره‌برداری رسید.

کد خبر 6013906

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • مرده مرگ آبادی IR ۱۵:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۳
      0 0
      مدرسه رحلت؟!!؟؟!!؟؟ خوب منم مُرده مرگ آبادی هستم