۱۵ بهمن ۱۴۰۲، ۱۳:۱۸

دبیرکل حزب اعتدال و توسعه:

مشارکت مردم مؤلفه مهم قدرت و امنیت ملی است

مشارکت مردم مؤلفه مهم قدرت و امنیت ملی است

رشت- دبیرکل حزب اعتدال و توسعه با بیان اینکه انتخابات یکی از راهکارهای مناسب حل مشکلات است، گفت: مشارکت مردم یکی از مؤلفه‌های قدرت و امنیت ملی است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدباقر نوبخت ظهر یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه و خبرنگاران در رشت اظهار کرد: وضعیت موجود رضایت بخش نیست و این نارضایتی در جامعه محسوس و قابل لمس است.

وی با تاکید بر لزوم رفع کاستی‌ها و نواقص افزود: برای جبران عقب ماندگی‌ها و کاستی‌های موجود باید اقدامات اساسی صورت گیرد.

دبیرکل حزب اعتدال و توسعه با بیان اینکه باید از ساز و کار مدنی برای بهبود شرایط استفاده کرد، گفت: یکی از راهکارهای بهبود وضعیت موجود برگزاری انتخابات باشکوه و انتخاب اصلح است.

نوبخت، مجلس جایگاه رفیعی در نظام سیاسی دارد، ادامه داد: مجلس می‌تواند رئیس جمهور را عزل کند و برای انتخاب وزرا باید از مجلس مجوز گرفته شود.

وی با بیان اینکه مشارکت مردم یکی از مؤلفه‌های قدرت و امنیت ملی است، افزود: ما در شرایطی قرار داریم که تعارض منافع ما با کشورهای دیگر حتی ممکن است به اقدامات نظامی منتهی شود.

دبیرکل حزب اعتدال و توسعه با بیان اینکه باید فضا را برای حضور تمام جریانات فکری باز گذاشت، گفت: باید به گونه‌ای عمل کرد تا همه تفکرات و سلیقه‌ها در این رویداد سیاسی و ملی نقش داشته باشند.

نوبخت با اشاره به عدم تصمیم قطعی خود برای تغییر حوزه انتخابیه خود اضافه کرد: بنده فرزند گیلان بوده و همان محمدباقر معلم رشتی هستم و همگان از عواطف بنده نسبت به گیلان و رشت آگاه هستند به طوری‌که در هشت سال خدمتم در دولت تمامی پایان هفته در گیلان حضور داشته و در بحران برف سال ۹۸ تهران را ترک کرده و برای رفع مشکل گیلان به رشت آمدم، ولی طبق قانون تا ۱۹ بهمن امکان تغییر حوزه کاندیداها در کشور وجود ندارد.

وی با بیان اینکه حزب و اعتدال و توسعه برای اعلام لیست منتظر اعلام نظر نهایی شورای نگهبان برای ۱۹ بهمن است، افزود: هنوز وضعیت صلاحیت برخی کاندیدها مشخص نشده و برای اعلام سرلیست و یا اعلام لیست باید صبر کرد.

دبیرکل حزب اعتدال و توسعه کشور با بیان اینکه حسن روحانی رئیس حزب اعتدال و توسعه در کشور نیست، گفت: دبیرکل حزب اعتدال و توسعه بر اساس یک اساس‌نامه‌ای و برگزاری انتخابات در سراسر کشور انتخاب می‌شود.

کد خبر 6014076

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha