۱۵ بهمن ۱۴۰۲، ۱۴:۳۴

مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی اعلام کرد؛

اجرای طرح تعویض بخاری‌های فرسوده در خراسان رضوی

اجرای طرح تعویض بخاری‌های فرسوده در خراسان رضوی

مشهد- مدیر عامل شرکت گاز خراسان رضوی گفت: در راستای مدیریت مصرف گاز در دهه فجر طرح تعویض بخاری‌های فرسوده با بخاری‌های جدید و تولید داخلی انجام می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن افتخاری صبح یکشنبه در نشست خبری بیست و یکمین جشنواره فیلم فجر مشهد با اشاره به اینکه ما دارنده دومین ذخایر گازی دنیا هستیم، اظهار کرد: اما میزان مصرف به شکلی است که این ذخایر پاسخگوی نیاز جامعه نیست و باید فکری اساسی در این رابطه داشته باشیم.

مدیر عامل شرکت گاز خراسان رضوی بیان کرد: برای اینکه بتوانیم گاز مورد نیاز کشور را فراهم کنیم، یک راه توسعه پالایشگاه است و برای توسعه یک پالایشگاه تا ۵ میلیارد دلار اعتبار نیاز است اما حتی اگر این اعتبار وجود داشته باشد، گازی وجود نخواهد داشت؛ چرا که منابع محدود است.

وی افزود: راهکارها دیگر این است که راندمان تجهیزات گازسوز را افزایش بدهیم؛ از این رو طرح تعویض بخاری‌های فرسوده با بخاری‌هایی با راندمان پایین در دستور کار دولت سیزدهم قرار گرفت.

افتخاری با اشاره به اینکه در دهه فجر طرح تعویض بخاری‌های فرسوده با بخاری‌های جدید و تولید داخلی کلید می‌خورد، افزود: ۱۰۰ هزار بخاری باید تعویض شود که اعتباری برابر با یک چهارم هزینه توسعه یک فاز پارس جنوبی نیاز دارد.

کد خبر 6014223

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha