۱۶ بهمن ۱۴۰۲، ۱۰:۴۲

معاون اجرایی رئیس جمهور:

۱۰۰ درصد مصوبات سفر هیأت دولت به استان سمنان محقق شده است

۱۰۰ درصد مصوبات سفر هیأت دولت به استان سمنان محقق شده است

گرمسار- معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: بیش از ۱۰۰ درصد اعتبارات مصوب در دور اول سفر استانی رییس جمهور و هیأت دولت به استان سمنان محقق شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن منصوری صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران در حاشیه بازدید از طرح حرم تا حرم، ضمن بیان اینکه امروز و مقارن با ایام فرخنده دهه فجر شاهد بهره برداری از چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان پروژه عمرانی و اقتصادی استان سمنان خواهیم بود، تاکید کرد: بیش از ۶۰۰ پروژه در دهه فجر در این استان افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید.

وی با بیان اینکه این طرح‌ها بیش از یک هزار و ۷۰۰ نفر اشتغال ایجاد خواهند کرد، افزود: دومین هدف از سفر امروز، بازدید از روند اجرایی شدن مصوبات دور اول سفرهای استانی هیأت دولت و رئیس جمهور به سمنان است که آبان ماه ۱۴۰۰ برگزار شد.

رئیس جمهور در آینده نزدیک به استان سمنان سفر خواهد کرد

معاون اجرایی رئیس جمهور بیان کرد: ۱۰۰ درصد از مصوبات سفر دور اول دولت به استان سمنان محقق شده و سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از مصوبات تأمین اعتبار شده و منشأ اثرات خوبی در حوزه‌های مختلف استان نیز خواهد بود.

منصوری با بیان اینکه رئیس جمهور در آینده نزدیک به استان سمنان سفر خواهد کرد، افزود: بخشی از پروژه‌های عمرانی و اقتصادی استان سمنان در این سفر به بهره برداری خواهد رسید همچنین نظارت دقیق‌تر بر مسائل استان و برگزاری جلسات اجرایی مختلف در این سفر صورت خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه یکی از پروژه‌های مهم واقع در استان سمنان که متعلق به تمام کشورمان است، آزاد راه حرم تا حرم است، گفت: بخشی از طرح که از قم تا گرمسار بود عملیاتی شده و حدفاصل گرمسار تا سمنان نیز در دست ساختمان است.

پروژه حرم تا حرم ۷ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه پیشرفت پروژه حرم تا حرم در نقاط مختلف متفاوت است، ابراز کرد: بخش‌هایی از این طرح به خوبی پیش رفته اما بخش‌هایی دیگر هم هستند که دچار مسائلی شده است لذا امروز بازدیدی از طرح داشتیم تا بتوانیم برای تکمیل فاز گرمسار - سمنان اقدامی را صورت دهیم.

منصوری با بیان اینکه تکمیل این فاز از طرح حرم تا حرم یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان منابع نیاز دارد که با مشارکت ۵۰ درصدی دولت و قرارگاه خاتم الانبیا (ص) تامین مالی خواهد شد، گفت: ۶۰۰ میلیارد تومان دولت در این زمینه تقبل کرده که باید پرداخت کند که در مصوبه سفر آتی رئیس جمهور به سمنان مصوب خواهد شد.

وی با بیان اینکه سایر فازهای پروژه نیازمند اعتبارات بیشتری است و اگر بخواهیم این طرح را تا سمنان نهایی کنیم می‌بایست بسته به زمان اجرای پروژه تا هفت هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم، تاکید کرد: در جلسات کارشناسی به این امر رسیدگی خواهد شد.

کد خبر 6014960

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۰۰:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۸
      0 0
      درود