۱۶ بهمن ۱۴۰۲، ۱۶:۴۹

مدیرکل تامین اجتماعی استان مرکزی:

کارفرمایان مکلف به بیمه و پرداخت تمام مزایا به نیروی کار هستند

کارفرمایان مکلف به بیمه و پرداخت تمام مزایا به نیروی کار هستند

اراک- مدیرکل تامین اجتماعی استان مرکزی گفت: کارفرمایان مکلف هستند تمام نیروهای خود را بیمه و حقوق و مزایای آنها را پرداخت کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا حسینی ظهر دوشنبه در نشست با اصحاب رسانه اظهار کرد: در مقایسه با قبل از انقلاب ضریب پوشش تأمین به ۵۳ درصد رسیده این در حالی است که قبل از انقلاب این مهم ۲۰ درصد بود.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان مرکزی افزود: در سال جاری در راستای قانون بخشودگی جرایم، ۹۰ درصد بدهکاران تعیین تکلیف شده‌اند و ۶۸ درصد جرایم نیز تقسیط بدهی و در حال پرداخت است.

حسینی با اشاره به اینکه سازمان تأمین اجتماعی در سطح استان ۹۵۰ میلیارد تومان مطالبه قطعی دارد، گفت: هم اکنون یک میلیون و ۶۲ هزار و ۹۵۷ نفر در استان تحت پوشش تأمین اجتماعی هستند و این استان با توجه به جمعیت، بیشترین ضریب پوشش بیمه را دارد.

وی گفت: بیمه شدگان اصلی در مردادماه سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۳۱۷ هزار نفر و ۱۹۶ نفر بوده‌اند که این آمار اکنون به ۳۵۳ هزار و ۸۷۱ نفر رسیده است، همچنین مقرری بگیران از پنج هزار و ۷۰ نفر در سال ۱۴۰۰، در دی ماه امسال به ۲۹۷۴ نفر رسیده است.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان مرکزی تعداد کارگاه‌های فعال در ابتدای فعالیت دولت سیزدهم را ۲۲ هزار و ۹۱۲ عنوان کرد و گفت: در آذرماه امسال تعداد کارگاه‌های فعال به ۲۴ هزار و ۷۵۷ مورد رسیده است.

وی تصریح کرد: همچنین شمار مستمری بگیران اصلی استان مرکزی از ۱۰۲ هزار و ۹۰۸ نفر در مرداد سال ۱۴۰۰ به ۱۰۹ هزار و ۳۷۴ نفر رسیده است.

حسینی گفت: کارفرمایان مکلف هستند هر نیرویی تحت هر عنوانی به کار می‌گیرند بیمه و تمام حقوق و مزایای آنها را پرداخت کنند.

کد خبر 6015494

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha