۱۷ بهمن ۱۴۰۲، ۱۳:۰۹

نماینده ولی فقیه در استان همدان:

به معنویت جهت دهیم/ جامعه در حال حرکت به سمت عقلانیت است

به معنویت جهت دهیم/ جامعه در حال حرکت به سمت عقلانیت است

همدان- نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: مردم به معنویت نیاز دارند بدین ترتیب، باید به این معنویت جهت دهیم.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله حبیب الله شعبانی موثقی پیش از ظهر سه شنبه در اجلاسیه بزرگ مبلغین استان همدان و در جمع اساتید برجسته ملی که به همت اداره کل تبلیغات اسلامی استان همدان برگزار شده است، با بیان اینکه کسی که می‌تواند روشنگری کند و این کار را انجام نمی‌دهد، گفت: در روایت معصومین است افرادی که نصیحت نمی‌کنند و هجمه علیه باورها و ارزش‌ها را می‌بینند و کاری نمی‌کنند، بر آنها واجب است که روشنگری کنند.

وی با اشاره به سخنان حضرت علی (ع) عنوان کرد: ایشان بیان کرده‌اند که خدا از ما تعهد گرفته است که در برابر شکم پارگان بایستیم.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با تاکید بر اینکه در روزگاری قرار داریم که کار فرهنگی سخت است، گفت: ما علمای اسلام مدافع فطرت و عقلانیت هستیم، که همان مسیر انبیا و دین این است.

شعبانی موثقی با تصریح بر اینکه جامعه به سمت عقلانیت حرکت می‌کند و نه عقلانیت ابزاری، بلکه عقلانیتی که به سمت امام حرکت می‌کند، افزود: جریان ولایت فقیه حرکت و باور یک ملت به سمت دین و خداوند است.

وی با تاکید بر اینکه شورای تبلیغات اسلامی استان مجموعه قابل اعتمادی است و انسان با حضور در جلسات امیدوار می‌شود.، به وظایف انسان‌ها اشاره کرد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان در این خصوص با طرح این سوال که اگر حضرت امام زمان از ما سوال کند ما به وظیفه خود عمل کرده‌ایم؟ ادامه داد: ما در وجود انسان‌ها گرایش به سمت خدا و انبیا داریم و این یک ظرفیت است؛ آیا ما به سراغ مردم رفتیم و با جوان صحبت کردیم؟

شعبانی موثقی افزود: با جوان‌ها باید با روی گشاده صحبت کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به نقش معنویت در زندگی اشاره کرد و افزود: مردم به معنویت نیاز دارند بدین ترتیب، باید به این معنویت جهت دهیم.

گفتنی است؛ در این شورا شکل گیری قرارگاه جهاد تبیین بود در دستور کار قرار گرفت و اساتید برجسته ملی و مبلغان استان همدان به بحث و تبادل نظر پیرامون راهکارهای جهاد تبیین پرداختند.

کد خبر 6015614

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha