تحلیلگر مسایل راهبردی عراق:

پاسخ قدرتمندی به تجاوز آمریکا علیه عراق داده می‌شود

پاسخ قدرتمندی به تجاوز آمریکا علیه عراق داده می‌شود

تحلیلگر مسایل راهبردی عراق تاکید کرد که حمله آمریکا به مواضع نیروهای امنیتی این کشور با واکنش قدرتمندی رو به رو خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المعلومه، «قاسم بلشان» تحلیلگر مسائل راهبردی عراق تاکید کرد: آمریکا با منطق زور رفتار می‌کند و همین مساله نتایج عکس برای این کشور به دنبال دارد؛ نتایجی که انتظار آن را ندارد.

وی افزود: حمله نیروهای آمریکایی علیه مواضع نیروهای امنیتی عراق با واکنش قدرتمند عراق رو به رو خواهد شد.

بلشان تصریح کرد: دولت آمریکا از طریق اقداماتی که انجام می‌دهد در کنار تجاوزات پی در پی علیه نیروهای امنیتی عراق قصد دارد این پیام را مخابره کند که نیروهای این کشور در عراق باقی می‌مانند.

این تحلیلگر سیاسی عراقی اضافه کرد: دولت عراق در زمینه پایان دادن به حضور نیروهای خارجی در این کشور جدی است و این مساله با مصوبه پارلمان عراق مبنی بر بیرون راندن این نظامیان همخوانی دارد.

«وعد القدو» نماینده پارلمان عراق نیز روز گذشته تاکید کرد: ما نظامیان آمریکایی در عراق را به عنوان اشغالگر می‌دانیم چرا که حضور آن‌ها در این کشور غیر قانونی بوده و ملت عراق بدون استثنا با این مساله مخالف هستند.

وی در ادامه افزود: آن‌ها بیش از ۱۰ بار مواضع نیروهای حشد شعبی و دیگر نیروهای عراقی را طی سال‌های گذشته هدف قرار داده و باعث شهادت و زخمی شدن شمار زیادی از عراقی‌ها شده اند.

کد خبر 6016044

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha