تحلیلگر مسایل نظامی عربی بررسی کرد؛

علل افزایش عملیات‌های ضد صهیونیستی مشترک توسط گروه‌های فلسطینی

علل افزایش عملیات‌های ضد صهیونیستی مشترک توسط گروه‌های فلسطینی

یک تحلیلگر ارشد نظامی به بررسی عوامل گسترش عملیات های مشترک توسط گروه‌های مقاومت فلسطین و دلایل افزایش کارآیی این عملیات‌ها پرداخت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، گروه‌های مقاومت فلسطین طی روزهای گذشته اعلام کردند که میزان حملات مشترک موشکی خود را ضد ارتش اشغالگر صهیونیستی در محورهای مختلف مبارزاتی افزایش داده اند.

در همین رابطه فایز الدویری تحلیلگر مسائل نظامی و راهبردی شبکه الجزیره گفت که افزایش عملیات مشترک گروه‌های مقاومت در غزه نتیجه فعال‌سازی اتاق عملیات مشترک آنهاست که به معنای برنامه‌ریزی و اجرای مشترک این عملیات‌ها است.

الدویری می‌افزاید که مبارزان گروه‌های مقاومت باید از امکانات موجود به بهترین نحو استفاده کنند، به همین علت هماهنگی در میان آنها در بخش‌های جنوبی افزایش پیدا کرده است، چون در این مناطق نیروهای ویژه‌ای از تمامی این گروه‌ها حضور دارند.

وی با اشاره به هلاکت جانشین فرمانده گردان ۶۰۱ یگان مهندسی رژیم صهیونیستی در درگیری‌های شمال غزه ابراز داشت که ارتش اسراییل تنها ارتش موجود در جهان است که از بلدوزرها برای مبارزه در مناطق مسکونی استفاده می‌کند.

الدویری ادامه داد: یگان مهندسی ماموریت‌ها و تکالیف خاصی دارد که از جمله آنها نحوه تعامل با شبکه تونل‌های غزه است، به همین علت یگانی متخصص در زمینه تونل‌ها تاسیس شده که به مدت‌های طولانی در منطقه بئر السبع در شرایط مشابه تونل‌های غزه آموزش دیده‌اند و همراه با آنها نیروهایی برای باز کردن مسیرهای مواصلاتی و برداشتن آوارها و ایجاد سنگرهای خاکی نیز وجود دارد.

این کارشناس مسائل نظامی تصریح کرد که جنگ غزه یکی از سخت‌ترین جنگ‌هایی است که ارتش اسراییل وارد آن شده و به همین علت تعداد تلفات و مجروحان آن نیز جزو بیشترین تعداد است. وی در عین حال نسبت به آمارهای رسمی اعلام شده از سوی رژیم صهیونیستی تشکیک کرده و آمار واقعی را بسیار بیشتر از این تعداد دانست.

کد خبر 6017496

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • یک ایرانی IR ۰۶:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
      0 0
      بیا ری خدانابودی رژیم صهیونیستی حتمی است دیروزودداردسوختوسوزندار د