۲۱ بهمن ۱۴۰۲، ۸:۳۷

مهدی مبینی در گفت‌وگو با مهر:

حضور ۴۰۰ دونده خارجی در ایران بی‌سابقه است/ با درخواست وزیر آمدم

حضور ۴۰۰ دونده خارجی در ایران بی‌سابقه است/ با درخواست وزیر آمدم

سرپرست فدراسیون دوومیدانی گفت: از روزی که به خواست وزیر ورزش به فدراسیون دوومیدانی آمدم تمام سعی‌ام این بود با استفاده از افراد خبره برای رشد این رشته مهم و المپیکی قدم‌های مثبتی بردارم.

مهدی مبینی در گفت و گو با خبرنگار مهر، در مورد میزان آمادگی فدراسیون دوومیدانی ایران برای میزبانی از مسابقات داخل سالن قهرمانی آسیا اظهار داشت: در این دو ماه اخیر درگیر بازسازی مجموعه ورزشی آفتاب انقلاب که میزبان این رویداد بین المللی است بودیم. خوشبختانه ۹۵ درصد کار با تلاش‌های شبانه روزی انجام شده و آن ۵ درصد باقی مانده هم تا روز سه شنبه هفته جاری به پایان می‌رسد.

وی در ادامه گفت: برگزاری این رویداد تمرکز زیادی را لازم دارد. برای ما مهم است که بتوانیم میزبانی آبرومندانه‌ای داشته باشیم. در طول ۴۰ سال گذشته برای نخستین‌بار است که ۴۰۰ ورزشکار خارجی برای حضور در این رقابت‌ها به ایران می‌آیند. این تعداد شرکت کننده آنهم در سال قبل از المپیک اهمیت بالای این رویداد را نشان می‌دهد که امیدوارم بتوانیم میزبان شایسته‌ای هم باشیم.

مبینی در مورد هزینه صرف شده برای بازسازی ورزشگاه آفتاب انقلاب عنوان کرد: باید بگویم در این زمینه اگر حمایت‌های وزیر ورزش نبود اتفاق خاصی رخ نمی‌داد. وزارت واقعا پیگیر و حامی فدراسیون در این امر سخت بود.

سرپرست فدراسیون دوومیدانی در ادامه صحبت‌هایش با اشاره به لیست ۷۶ نفره ایران برای این مسابقات گفت: ایران میزبان این رویداد مهم است و طبیعی است که دوومیدانی کارانمان در تلاش باشند که از این امتیاز استفاده کنند برای همین در هر ماده ۳ ورزشکار خواهیم داشت این درحالی است که اگر میزبان کشور دیگری بود ما نمی‌توانستیم این تعداد ورزشکار را اعزام کنیم.

مبینی اضافه کرد: در مورد تعداد مدال‌هایی که می‌توانیم در مسابقات داخل سالن قهرمانی آسیا کسب کنیم نمی‌شود صحبت کرد چون نتیجه در ورزش اصلا قابل پیش بینی نیست. امیدوارم بچه‌ها واقعا از این فرصت استفاده کنند و مدال‌های خوبی را به دست بیاورند و آن دسته از ورزشکارانی که برای کسب سهمیه المپیک تلاش می‌کنند هم امتیازهای خود را افزایش دهند.

وی درخصوص زمان برگزاری مجمع انتخاباتی این فدراسیون توضیح داد: فدراسیون فعلا درگیر برگزاری مسابقات مهمی است. من در همه این سال‌ها هر کجا که رفتم تلاش کردم در آن سمت تاثیرگذار باشم.

سرپرست فدراسیون دوومیدانی تاکید کرد: از روزی هم که به خواست وزیر ورزش به فدراسیون دوومیدانی آمدم تمام سعی‌ام این بود با استفاده از افراد خبره برای رشد این رشته مهم و المپپیکی قدم‌های مثبتی بردارم. برایم فرقی ندارد یک هفته در جایی باشم یا یک سال هرگز بدون برنامه وارد هیچ مجموعه‌ای نمی‌شوم.

کد خبر 6017835

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha