۱۸ بهمن ۱۴۰۲، ۱۶:۳۱

رییس موسسه ترویج و آموزش کشاورزی:

تولیدات کشاورزی کشور به بیش از ۱۲۵ میلیون تن رسیده است

تولیدات کشاورزی کشور به بیش از ۱۲۵ میلیون تن رسیده است

قم- رییس موسسه ترویج و آموزش کشاورزی گفت:پس از پیروزی انقلاب اسلامی میزان تولید و محصولات کشاورزی کشور ۵ برابر شده و امروز به بیش از ۱۲۵ میلیون تن رسیده است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد مهدی قاسمی ظهر چهارشنبه در مراسم افتتاح طرح‌های کشاورزی قم در سالن همایش کرامت استانداری قم بیان کرد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ۲۵ میلیون تن سالانه محصولات کشاورزی در کشور تولید می‌شد که پس از پیروزی انقلاب این میزان ۵ برابر شده و امروز به بیش از ۱۲۵ میلیون تن رسیده است.

رئیس موسسه ترویج و آموزش کشاورزی افزود: افزایش میزان تولیدات محصولات کشاورزی در کشور ایران در شرایطی بوده که در طول ۴۵ سال اخیر شاهد تغییرات اقلیمی و شرایط آب و هوایی سخت بوده‌ایم.

قاسمی با بیان اینکه در ابتدای انقلاب تنوع محصولات کشاورزی زیادی در کشور نداشتیم افزود: با استفاده از دانش و علم کشاورزی و بهبود بهره‌وری، توفیقات خوبی در این عرصه به دست آمده است.

رئیس موسسه ترویج و آموزش کشاورزی افزود: امنیت غذایی از جمله موضوعات بسیار مهمی است که کشاورزان در تحقق آن ایفای نقش می‌کنند.

قاسمی با تاکید بر دانش بنیان کردن کشاورزی افزود: با استفاده از این ظرفیت می‌توان بهره‌وری در حوزه‌های مختلف کشاورزی را افزایش داد و عملکرد محصولات را بهبود بخشید.

وی کشاورزان نمونه را سفیران بهره‌وری برشمرد و بیان کرد: از کشاورزانی که در عرصه بهره‌وری پیشتاز هستند به عنوان الگو باید در بین جامعه کشاورزان معرفی شوند تا دیگران نیز از ظرفیت‌ها و تجربیات آنان نیز بهره‌مند شوند.

وی گفت: در شرایط آب و هوایی و اقلیمی قم کشاورزان نمونه‌ای داریم که افزایش بهره‌وری در واحد سطح را نسبت به سایر نقاط کشور افزایش داده‌اند.

رئیس موسسه ترویج و آموزش کشاورزی افزود: افزایش بهره‌وری محصولات کشاورزی موجب خواهد شد تا درآمد سالانه کشاورزان نیز افزایش پیدا کند و این امر سبب می‌شود تا جوانان در این حوزه ورود جدی داشته باشند و منفعت‌های اقتصادی نیز کسب کنند.

کد خبر 6017950

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha