مقام بلندپایه آمریکایی:

به نظر می‌رسد پاسخ حماس به توافق پیشنهادی یکپارچه و مثبت بوده است

به نظر می‌رسد پاسخ حماس به توافق پیشنهادی یکپارچه و مثبت بوده است

یکی از مقامات بلندپایه دولت آمریکا ابراز امیدواری کرد که توافق آتش‌بس در نوار غزه میان مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی ظرف ۲ هفته آینده محقق شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، یکی از مقامات بلندپایه دولت آمریکا در گفت‌وگو با «ان بی سی» پاسخ حماس به چارچوب پیشنهادی توافق آتش‌بس را به طور کلی یکپارچه و مثبت ارزیابی کرد.

وی افزود: همچنان برخی مسائل وجود دارد که پس از دریافت پاسخ اسرائیل در روز جاری از سوی بلینکن باید حل شود. یکی از نقاط اختلاف مدت‌زمان آتش‌بس است، به گونه‌ای که حماس تمایل دارد آتش‌بس نامحدود برقرار شود.

این مقام دولت بایدن گفت: شمار اسیران فلسطینی که آزاد خواهند شد مساله دیگری است که نیازمند حل و فصل است. امکان دستیابی به توافق آتش‌بس در فاصله زمانی نزدیک وجود دارد و امیدواریم که این موضوع طی ۲ هفته آینده به وقوع بپیوندد.

گفتنی است شب گذشته جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس با صدور بیانیه‌ای از ارائه پاسخ خود به طرح پیشنهادی آتش‌بس در غزه خبر داد. حماس اعلام کرد: جنبش حماس با این پیشنهاد برخورد مثبت داشت، به صورتی که برقراری آتش‌بس فراگیر و کامل در غزه و پایان حمله به ملت ما را در بر بگیرد.

این جنبش تاکید کرد: کمی پیش‌تر جنبش حماس پس از مشورت با اعضای ارشد این جنبش و گروه‌های مقاومت پاسخ خود به چارچوب توافق را به برادرانمان در قطر و مصر ارائه داد.

کد خبر 6017983

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha