۲۰ بهمن ۱۴۰۲، ۱۴:۵۳

امام جمعه الوند:

مشکلات کشور ناشی از فاصله گرفتن خواص از مبانی انقلاب است

مشکلات کشور ناشی از فاصله گرفتن خواص از مبانی انقلاب است

قزوین- امام جمعه الوند گفت: ناکامی‌ها و مشکلات وقتی در کشور رخ داده که نشان می‌دهد عده‌ای از مسوولان و خواص در مقاطعی از مبانی انقلاب، رهنمودهای امام و رهبر معظم انقلاب فاصله گرفته‌اند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مسعود مهدوی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر الوند ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی و تبریک اعیاد شعبانیه و گرامی داشت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: حقیقت این است که ما معاصر با مبارک‌ترین پدیده قرون معاصر یعنی «انقلاب اسلامی» هستیم.

وی با بیان اینکه اسلامی پدیده‌ای الهی است که آرزوی هفت هزار ساله‌ی انبیا و هزار و چهارصد ساله‌ی ائمه اطهار (ع) بوده است، افزود: جمهوری اسلامی امانتِ تاریخیِ انبیای عظام الهی وائمه بزرگوار ماست.

امام جمعه محمودآباد با بیان اینکه با وجود دشمنی‌ها و کینه‌توزی‌های روزافزون انقلاب اسلامی ۴۵ ساله شد، اضافه کرد: نقشه دشمن برای شکست دادن انقلاب، اگرچه کامل بود اما شاهکار هدایت و مدیریت امام خمینی (ره) و امام خامنه‌ای ظرفیت‌های درونی ملت را فعال کرد و دشمن را ناکام گذاشت.

وی افزود: ترور شخصیت‌های برجسته انقلاب اسلامی، جنگ تحمیلی، تحریم‌های گسترده، نفوذ جاسوس‌ها، فتنه‌ها، آشوب‌های خیابانی، کودتا، ترور دانشمندان، جنگ سفارتخانه‌ها، جنگ‌های نیابتی و جنگ رسانه‌ای بخشی از روش‌های دشمن برای سرنگونی نظام اسلامی بود.

حجت الاسلام مهدوی ادامه داد: انقلاب و نظام اسلامی با وجود این دشمنی‌ها طی این سال‌ها در حال صعود و پیشروی به سوی اهداف خود بوده و دشمن در حال نزول و ضعف است.

وی عنوان کرد: شکست در کارزار فشار حداکثری، شکست طرح شوم خاورمیانه جدید فرار از عراق و افغانستان و… اقتدار امروز جبهه مقاومت با الگوگیری و الهام از انقلاب اسلامی به دست آمده است.

امام جمعه الوند تاکید کرد: جوانان مقاومت در حماس و جهاد اسلامی، حیرت و شکست تاریخی را به رژیم صهیونیستی تحمیل کرده‌اند و دیگر اضلاع مقاومت در حزب‌الله، انصارالله و مقاومت اسلامی عراق منافع آمریکا و اسرائیل را در حمایت از فلسطین هدف قرار داده‌اند.

وی بیان کرد: ناکامی‌ها و مشکلات وقتی در کشور رخ داده که نشان می‌دهد عده‌ای از مسئولان و خواص در مقاطعی از مبانی انقلاب، رهنمودهای امام و رهبر معظم انقلاب فاصله گرفته‌اند.

حجت الاسلام مهدوی تصریح کرد: خواص باید جهت عمومی حرکت جامعه را حفظ کنند و نگذارند این حرکت دچار انحراف شود که اگر از این وظیفه غفلت شود، حوادثی پیش خواهد آمد که ضربه‌های تاریخی به همراه می‌آورد.

وی تردید و تعلل یا خیانت و تبانی برخی خواص در جنگ صفین را نمونه‌ای از غفلت‌های خسارت‌بار تاریخ اسلام دانست و خاطرنشان کرد: در تاریخ اسلام موارد زیادی وجود دارد که خواص و اهل تشخیص در لحظه لازم بخاطر تردید، تأمل، تنبلی و در مواردی خیانت، حضور بهنگام نداشتند و این غفلت آنها، روی دیگران و جمعیت تابع جوّ نیز آثار منفی داشته است.

امام جمعه الوند با تأکید بر اینکه جبهه دشمن برای خواص برنامه خاص دارد، افزود: هدف دشمن این است که خواص با گرفتار شدن به تردید و تعلل و جذب شدن به چرب و شیرین دنیا، در بزنگاه ها و مواقع حساس، کار لازم و نقش شتاب دهندگی خود را انجام ندهند.

وی با بیان اینکه بدون شک ما با همت و اراده‌ای که امروز به‌وجود آمده است بر مشکلات غلبه می‌کنیم، تاکید کرد: رهبری هوشمندانه، وجود مردمی آگاه و ظرفیت‌های عظیم ملی، انقلاب و نظام را به تمدن نوین اسلامی خواهد رساند که نقشه گام دوم انقلاب است.

خطیب جمعه الوند گفت: بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی منشور حرکت نظام به سوی تمدن نوین اسلامی است که امروز باید یکی از محورهای اساسی در فعالیت جهادگران تبیین باشد.

وی اظهار کرد: امروز دشمن با سناریوهای پیچیده و طراحی جنگ رسانه‌ای درصدد ناامیدسازی و کاهش مشارکت در انتخابات پیش رو است اما نظرسنجی‌ها از اراده ملت برای حضور در انتخابات ۱۱ اسفند حکایت دارد.

حجت الاسلام مهدوی بیان کرد: ملت مجاهد و آگاه ایران اسلامی با حساسیت نسبت به آینده کشور، در انتخابات پیش‌رو حضوری حماسی و پرشور خواهد داشت و بار دیگر در این آوردگاه بزرگ، بینش، بصیرت و عزم راسخ خود در دفاع از انقلاب و نظام اسلامی را به رخ دشمن خواهد کشید و معاندین داخلی و خارجی را با شکستی دیگر مواجه خواهد کرد.

کد خبر 6019153

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha