۲۰ بهمن ۱۴۰۲، ۱۶:۳۸

رییس نمایندگی جامعه المصطفی خراسان:

هدف جامعه المصطفی تربیت خانواده‌ تراز اسلام است 

هدف جامعه المصطفی تربیت خانواده‌ تراز اسلام است 

مشهد- رییس نمایندگی جامعه المصطفی خراسان گفت: هدف جامعه المصطفی این است که خانواده‌ای تراز اسلام را تربیت کند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمدرضا صالح ظهر جمعه در اختتامیه شانزدهمین جشنواره بین‌المللی قرآنی و حدیثی فرزندان و خانواده‌های طلاب جامعه المصطفی (ص) با حضور نخبگان قرآنی همسران و فرزندان طلاب ملیت‌های مختلف جهان اسلام در مشهد به اهمیت جایگاه خانواده در قرآن اشاره و اظهار کرد خانواده در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از جایگاه اصیلی برخوردار است؛ چرا که دارای شأن تربیتی بسیار برجسته‌ای است که می‌تواند نسل آینده را تربیت کند.

رئیس نمایندگی جامعه المصطفی خراسان به شاخص‌های خانواده مطلوب اشاره کرد و گفت: خانواده‌ای که یاری دهنده یکدیگر در ایفای رسالت خود باشد خانواده‌ای مطلوب است. هدف جامعه المصطفی این است که خانواده‌ای تراز اسلام را تربیت کند.

وی خطاب به طلاب جامعه المصطفی اظهار کرد: آنچه از مجموعه روحانیون انتظار می‌رود این است که در کنار رسالت جهانی خود یعنی تبلیغ دین اسلام، از خانواده نیز غفلت نورزند.

صالح با بیان اینکه یکی از رسالت‌ها و آموزه‌های دینی این است که به فرزندان خود قرآن یاد دهیم، افزود: خداوند در قرآن به پیامبر (ص) می‌فرماید ما تو را برای بشریت مبعوث کردیم، پدر و مادر هم برای فرزندان مانند پیامبر، راهنمای آنها هستند و موظفند به فرزند خود نماز و تمام واجبات را آموزش دهند.

رئیس نمایندگی جامعه المصطفی خراسان به ضرورت معرفی سیره شهدا اشاره کرد و گفت: استفاده از روش بازی برای معرفی سیره ائمه بسیار پر اهمیت است؛ چون با استفاده از بازی با روشی غیر مستقیم کودک را با ارزش‌های، انسانی و اخلاقی آشنا می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه رونمایی بازی رمز و راز قهرمانان در این مراسم نوید بخش اتفاقات خوب در آینده و تربیت نسلی انقلابی است، گفت: بازی رمز و راز قهرمانان در آینده به زبان‌های مختلف تولید و به تولید انبوه می‌رسد و ثبت جهاتی خواهد شد.

کد خبر 6019250

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha