ادامه محاصره بیمارستان‌های خان یونس برای بیستمین روز متوالی

ادامه محاصره بیمارستان‌های خان یونس برای بیستمین روز متوالی

بیمارستان‌های شهر خان یونس از جمله بیمارستان ناصر و أمل برای بیستمین روز متوالی در محاصره رژیم صهیونیستی قرار دارد و با بحران انسانی مواجه است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری فلسطین الیوم، رژیم صهیونیستی برای بیستمین روز متوالی به محاصره مجتمع پزشکی ناصر و بیمارستان أمل در شهر خان یونس ادامه می‌دهد. ارتش این رژیم همچنین به سمت محوطه بیمارستان و آوارگانی که در درون آن هستند، تیراندازی می‌کند. در نتیجه این حملات صبح امروز یک فلسطینی به شهادت رسیده و سه تن دیگر زخمی شده‌اند.

بر اساس این گزارش، خودروهای زرهی رژیم صهیونیستی حلقه محاصره این بیمارستان را تنگ‌تر می‌کنند و به درب شمالی آن رسیده اند. همچنین مسیرهای مواصلاتی جنوب بیمارستان را نیز مسدود کرده‌اند و به سمت کسانی که قصد ورود به بیمارستان داشته باشند شلیک می کنند.

تصاویر ویدیویی نشان می‌دهد که خودروهای زرهی و تانک‌های رژیم صهیونیستی در ورودی اصلی این بیمارستان مستقر شده‌اند و منابع محلی نیز گزارش می‌دهند که تانک‌ها به سمت طبقات بالایی بیمارستان توپ شلیک می کنند.

وزارت بهداشت فلسطین گزارش داد که کادر پزشکی این بیمارستان حتی امکان تردد در بین ساختمان‌های مجتمع را نیز ندارند، چرا که در معرض حملات تک تیراندازی قرار می‌گیرند. به این ترتیب زندگی ۳۰۰ نفر از کادر پزشکی و ۴۵۰ بیمار و مجروح در این بیمارستان و همچنین ۱۰ هزار آواره‌ای که در داخل آن مستقر هستند، در معرض تهدید قرار دارد.

بیمارستان أمل وابسته به جمعیت هلال احمر فلسطین نیز همچنان تحت محاصره قرار دارد. هلال احمر گزارش داده است که نیروهای صهیونیست صبح امروز محمد ابو مصبح مدیر اورژانس بیمارستان را بازداشت کرده اند.

بر اساس گزارش های منابع محلی، تانک ها و بلدوزرهای رژیم صیوئنیستی در ورودی اصلی بیمارستان صحرایی اردن در مجاورت مجتمع پزشکی ناصر نیز مستقر شده اند.

هلال احمر فلسطین همچنین اعلام کرد که عناصر اشغالگر در جریان حمله به بیمارستان امل واقع در خان یونس اموال جمعیت هلال احمر و دارایی‌های کارمندان و پرستاران را به سرقت بردند.

این نهاد فلسطینی تاکید کرد: اشغالگران صهیونیست سیستم‌های کامپیوتری و ارتباطی مخصوص نیروهای درمانی را مصادره کرده و با خود بردند.

کد خبر 6019886

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha