۱۹ آذر ۱۳۸۶، ۱۴:۰۱

مسابقه ملی طراحی بسته بندی با رویکرد صادرات برگزار می شود

مسابقه ملی طراحی بسته بندی با رویکرد صادرات با هدف شناسایی و معرفی استعدادها و افکار خلاق به جامعه هدف و عرضه طرحهای نو به متقاضیان صادرات در کشور بهمن ماه امسال برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، مسابقه ملی طراحی بسته بندی با رویکرد صادرات با هدف شناخت توانمندیهای موجود، آمادگی و زمینه سازی برای حضور در مسابقات بین المللی مشابه، برقراری ارتباط تجاری بین پدیدآورندگان آثار و متقاضیان و فراهم آوردن فرصت بازاریابی آثار توسط خبرگان، متخصصان و کارشناسان همزمان با چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چاپ و بسته بندی تهران از 9 تا 12 بهمن برگزار می شود.

رضا رضایی در جمع رسانه های خبری با اشاره به موضوع بسته بندی بعنوان یکی از فاکتورهای موفقیت کالاهای ایرانی در بازارهای دنیا گفت: مهمترین جزء بسته بندی طراحی است که در بسته بندی محصولات کشاورزی که پس از میعانات گازی بیشترین حجم صادرات غیرنفتی کشور را به خود اختصاص می دهند، نقش بسزایی را ایفا می کند.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان خدمات صنعت چاپ افزود: در عین حال صادرات کشور در زمینه چاپ و بسته بندی به کشورهای آسیای میانه، عراق و افغانستان صادر می شود.

وی با اشاره به مزیتهای ایران در صادرات خرما و پسته گفت: ایران در تولید این محصولات صاحب رتبه در دنیا است اما هم اکنون به دلیل عدم بسته بندی صحیح این دو کالای استراتژیک کشور رقبای کشورمان همچون چین توانسته با بسته بندی های شکیل جای ایران را گرفته است.

همچنین رضا نورائی کارشناس بازاریابی نیز توسعه صادرات را سرنوشت محتوم صنایع کشور دانست و گفت: دست اندرکاران تولید و تجارت باید با طراحان برجسته ایرانی در زمینه بسته بندی کالاهایشان آشنا شوند و از اندیشه و هنر آنها برای صادرات کالاهای خود بهره گیرند.

وی تصریح کرد: مسابقه ملی طراحی اتفاقی است که اگر به نتیجه رسد به نوعی شناسایی و ثبت پتانسیل گرافیک امروز ایران در زمینه تجارت و بسته بندی است منجر شود، بازار جدید و برنامه ریزی شده ای را برای گرافیک ایران باز می کند.

کد خبر 602052

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha