۲۳ بهمن ۱۴۰۲، ۱۲:۰۹

گام هفدهم نمایشگاه گردشگری/۴

آمادگی برای کمک به جهانی شدن روستاهای ایران

 آمادگی برای کمک به جهانی شدن روستاهای ایران

رییس سازمان گردشگری ملل متحد گفت: آمادگی داریم تا به روستاهای مهم گردشگری ایران کمک کنیم تا به جایگاه جهانی دست پیدا کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، زوراب پولولیکاشویلی رئیس سازمان گردشگری ملل متحد (سازمان جهانی گردشگری سابق) در مراسم افتتاحیه هفدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته که پیش از ظهر امروز در سالن اجلاس سران با حضور رئیس جمهوری برگزار شد گفت: حس فوق العاده ای دارم که به ایران برگشتم. ما در این نمایشگاه پرشور گرد هم آمدیم و جدیدترین گزارش گردشگری و آخرین داده‌های گردشگری جهان اخیراً منتشر شده که برای ما دلگرم کننده بود، رقم گردشگری بین المللی ۸۴ درصد به میزان خود در قبل از کرونا رسیده است و گردشگری در مسیر درستی از بازیابی قرار گرفته است.

وی گفت: آمار گردشگران ورودی در دسامبر و اکتبر سال گذشته ۵ درصد نسبت به مدت مشابه تا قبل از دوران کرونا رشد داشته است. موفقیت را به شما و مردم جهان تبریک می گویم. پیشرفت خوبی رو به روی ایرانیان است، لغو روادید با ۳۳ کشور به سرانجام رسیده این اتفاق موجب ترویج تحولات فرهنگی می‌شود.

رئیس سازمان جهانی گردشگری ملل متحد بیان کرد: ایران از نظر تاریخی و فرهنگی بسیار غنی است و مردم ایران پذیرای مسافران از سراسر جهان هستند. گردهمایی امروز مقامات نیز الهام بخش وحدت است.

وی افزود: روستای کندوان به عنوان بهترین روستای گردشگری در سال ۲۰۲۳ انتخاب شده و من آن را به مردم ایران تبریک می گویم، اعتقاد دارم روستاهای بیشتری در ایران است که ظرفیت جهانی شدن را دارند. ما آماده‌ایم تا به این روستاها کمک کنیم تا به جایگاه جهانی دست پیدا کنند.

کد خبر 6021965

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha