۲۳ بهمن ۱۴۰۲، ۱۷:۰۳

امام جمعه اصفهان:

مسوولان سَر قول و وعده خود باشند

مسوولان سَر قول و وعده خود باشند

اصفهان - امام جمعه اصفهان گفت: مسؤولان پایبند وعده‌های خود در موضوع جمعیت باشند.

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله سیدیوسف طباطبایی نژاد در دیدار رئیس سازمان ثبت احوال کشور با بیان اهمیت و افزایش جمعیت و تعدد فرزند در خانواده‌ها، گفت: اگر مسؤولان به وعده‌های خود در زمینه فرزندآوری مانند اعطای مسکن و.. عمل نکنند، این امر موجب بی اعتمادی مردم خواهد شد.

امام جمعه اصفهان، فعالیت و ارائه خدمات این سازمان را روبه پیشرفت است.

در این دیدار رئیس سازمان ثبت احوال کشور خدمات این سازمان را زیربنا و منشأ بسیاری از امور کشور بیان کرد و گفت: با توجه به تحولاتی که در فناوری و تکنولوژی در دنیا به وجود آمده و هم اکنون پایگاه‌های عظیم اطلاعاتی در سازمان ثبت احوال در قالب هویت مردم و اطلاعات و مشخصات افراد به وجود آمده است.

هاشم کارگر ادامه داد: در حوزه جمعیت این اطلاعات می‌تواند کمک کند، به این معنا که تعریفی از وضعیت جمعیت در تمام نقاط کشور در شاخص‌های گوناگون ارائه می‌دهیم تا دستگاه‌هایی که در راستای افزایش و جوانی جمعیت قصد تصمیم گیری و حرکت دارند بدانند در چه وضعیتی قرار داریم و برآورد نسبت به آینده با شرایط کنونی چیست.

رئیس سازمان ثبت احوال کشور یکی از شاخص‌های مهم در نگرش و رصد جمعیت را نرخ بارآوری دانست و گفت: در گذشته سازمان به این موضوع ورود نمی‌کرد و بیشتر مرکز آمار به صورت برآوردی در این باره عمل می‌کرد.

وی یکی دیگر از اقدامات سازمان ثبت احوال را بررسی نرخ مهاجرت بیان کرد و گفت: در این بررسی مهاجرت به خارج از کشور و مهاجرت‌های داخل از جمله مهاجرت‌های شهر به شهر، استان به استان و در کلانشهرها را با اطلاعات سازمان به دست آورده‌ایم.

رئیس سازمان ثبت احوال کشور هم چنین از افتتاح ساختمان جدید ثبت احوال اصفهان و اقدامات اولیه مرکز رصد جمعیت استان نیز خبر داد و گفت: در سال آینده GIS جمعیتی را انجام می‌دهیم، به این معنا که تمام نظام هویتی و جمعیت را مکان محور می‌کنیم که بر اساس آن تمام سرزمین ایران از نظر اسکان افراد مشخص می‌شود و این مسئله بسیار در تصمیم گیری‌ها مؤثر خواهد بود.

کد خبر 6022385

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha