پزشکان بدون مرز: غزه بدترین اوضاع بهداشتی درمانی جهان را دارد

پزشکان بدون مرز: غزه بدترین اوضاع بهداشتی درمانی جهان را دارد

سازمان پزشکان بدون مرز اعلام کرد که اوضاع بهداشتی درمانی در غزه بدترین اوضاعِ دیده‌شده در سطح جهان است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، مدیر نظارت پزشکی سازمان پزشکان بدون مرز اعلام کرد که هیچ دلیلی مبنی بر پایبندی رژیم صهیونیستی به قوانین بین‌المللی در حمله به رفح وجود ندارد.

وی در ادامه افزود: اوضاع بهداشتی درمانی در غزه بدترین اوضاعی است که تاکنون در سطح جهان به چشم دیده‌ایم. تمامی ساکنان رفح به زودی امکان درمان را نخواهند داشت.

مدیر نظارت پزشکی سازمان پزشکان بدون مرز گفت: ما در جابجایی ایمن کادرمان در نوار غزه از نظر امنیتی با مشکل روبرو هستیم. همچنین با کمبود شدید در بیش‌ترِ ملزومات بهداشتی درمانی در نوار غزه مواجه هستیم.

پیش از این نیز سازمان پزشکان بدون مرز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که حمله زمینی قریب‌الوقوع و اعلام شده رژیم صهیونیستی به رفح فاجعه بار خواهد بود. همچنین این سازمان خواهان توقف حمله رژیم صهیونیستی به رفح شد. سازمان پزشکان بدون مرز در بیانیه خود تاکید کرد که در غزه هیچ منطقه امنی وجود ندارد، عملیات کوچاندن اجباری، مردم غزه را به شهر رفح کشانده است، آنها تحت محاصره هستند و هیچ گزینه‌ای در اختیار ندارند.

گفتنی است رژیم صهیونیستی شب گذشته در حمله‌های موشکی سنگینی، منطقه‌های مختلف رفح را هدف قرار داد. جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی طی دیشب و بامداد امروز بیش از ۵۰ حمله هوایی علیه رفح انجام داده‌اند. منابع پزشکی تاکید کردند که تاکنون در جریان حمله‌های مذکور علیه ۱۴ خانه مسکونی و ۳ مسجد در رفح، ۱۱۰ فلسطینی بی گناه به شهادت رسیده‌اند.

کد خبر 6022442

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۱۷:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۳
      0 0
      عوضش ترکیه f16 داره