۲۳ بهمن ۱۴۰۲، ۱۹:۲۳

«قلب رقه» ساختمانی زیبا اما بدون زیرساخت

«قلب رقه» ساختمانی زیبا اما بدون زیرساخت

اصفهان- فیلم سینمایی «قلب رقه» اکران شده در چهاردهمین جشنواره فیلم فجر در اصفهان، موضوعی خوب و پرداختی ضعیف دارد که مخاطب را زده می‌کند.

به گزارش خبرنگار مهر، «قلب رقه» نام فیلمی به کارگردانی خیرالله تقیانی‌پور است که در این دوره از جشنواره فیلم فجر اکران می‌شود. فیلمی مهیج که به اتفاقات سوریه و گروهک تروریستی داعش در این کشور و جاسوسی ایرانی که به قلب این گروه رخنه کرده است، می‌پردازد.

فیلم به صورت ناگهانی در شهر رقه سوریه آغاز می‌شود و تا پایان در همین شهر ادامه پیدا می‌کند.

مضمون سوریه و اتفاقات آن با ورود داعش، چندسالی است که بخشی از سینمای ما را در بر گرفته است.

موضوعی که به همان اندازه که از جغرافیای ما دور است، به همان اندازه هم دم دستی و کلی به آن نگاه می‌شود و شاید بعضی وقت‌ها طوری روایت می‌شود که انگار مخاطب باید تمام چیزهای داعش و سوریه را مثل کشور خود بداند و کاری با جغرافیا، فرهنگ و تمدن سوریه‌ای ها نداشته باشد. داعش هم که در این فیلم‌ها انسان‌های احمقی هستند که خلاصه می‌شوند در انتحاری، زن بارگی و ریش‌های بلند بدون سیبل که کشتن هم برایشان ساده است و به فساد سیستمی مبتلا هستند.

همین موضوع باعث شده تا «قلب رقه» با آن همه هزینه، مشکل فیلم‌نامه داشته باشد که آن را از باور پذیری دور می‌کند. قهرمانی تنها با وجود جاسوس‌هایی که در داعش دارد به صورت ناگهانی زنش را می‌بیند و کارهایی در شهر انجام می‌دهد که کمی غیر قابل باور است.

فضای فیلم هرچند ملتهب است و ریتم فیلم مخاطب را تا آخر می‌کشاند ولی اتفاقات آن غیر قابل باور است. فیلم لحظات قهرمانانه کمی دارد اما بازی شهرام حقیقت دوست یکی از نکات مثبت فیلم است.

در مجموع «قلب رقه» بخاطر فیلمنامه ضعیف، علیرغم تلاش‌های کارگردان و عوامل فیلم نمی‌تواند در سطح بالایی رده بندی شود.

کد خبر 6022591

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha