۲۳ بهمن ۱۴۰۲، ۱۹:۵۱

قرقیزستان: آمریکا در امور داخلی ما دخالت نکند

قرقیزستان: آمریکا در امور داخلی ما دخالت نکند

رییس‌جمهور قرقیزستان با انتشار بیانیه‌ای از دولت آمریکا خواست در امور داخلی این کشور دخالت نکند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ریانووستی، «صدیر جباروف» با انتشار بیانیه‌ای از آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا خواست در امور داخلی این کشور دخالت نکند.

بیانیه رییس‌جمهور قرقیزستان پاسخی است به پیام بلینکن که در آن او نسبت به «قانون عوامل خارجی» که در حال حاضر توسط پارلمان قرقیزستان در حال بررسی است، ابراز نگرانی کرد.

در بیانیه جباروف خطاب به آنتونی بلینکن آمده است که «با کمال تأسف متذکر می شوم که محتوای نامه شما نشانه هایی از دخالت در امور داخلی کشورمان را دارد.»

به گفته رییس‌جمهور قرقیزستان « لایحه مورد بحث مغایرتی با استانداردهای بین المللی ندارد و مفهوم آن به مفهوم قانون ثبت عوامل خارجی (FARA) نزدیک است که از سال 1938 در ایالات متحده اجرا می شود.»

وی در ادامه افزود که «بیش از ده هزار سازمان غیردولتی در قرقیزستان وجود دارد که بیشتر آنها با وقار و صداقت کار می کنند و تنها تعداد کمی از آنها نگاهی خصومت‌آمیز به آن دارند.»

رییس‌جمهور قرقیزستان همچنین گفت: این لوایح باعث برانگیختن خشم تعدادی از رسانه ها و سازمان های غیردولتی شد که توسط مالیات دهندگان کشورهای عضو اتحادیه اروپا و آمریکا تامین مالی می شوند، زیرا آنها می‌ترسیند که از سایه بیرون بیایند و کمک‌ها به آنها قطع شود.»

به اعتقاد رییس‌جمهور قرقیزستان «نگرانی‌های بلینکن از این واقعیت ناشی می‌شود که او بر اطلاعات غیرقابل اعتماد تکیه می‌کند.»

کد خبر 6022643

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • NP IR ۲۳:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۳
      1 0
      آمریکا و مداخله نکنه !! این کلا کشته مرده ی مداخله در امور همه کشورهاست . اگر مداخله نکنه تنش ، جنگ ، درگیری ، اختلاف در منطقه بین کشورها ملت ها ایجاد درست نمی شه . باید توسط کشورها مدال به گردن مقامات آمریکا به عنوان دوزیست جهان در خشکی و دریا آویز شود چون به اقدامات خود می‌بالد و افتخار می کند .