رسانه‌های صهیونیستی اذعان کردند؛

انتقال راهبرد «وحدت میادین» از عرصه نظامی به حوزه دیپلماسی

انتقال راهبرد «وحدت میادین» از عرصه نظامی به حوزه دیپلماسی

روزنامه هاآرتص با اشاره به انتقال راهبرد وحدت میادین بین مقاومت لبنان و فلسطین از عرصه نظامی به حوزه دیپلماسی، به تأثیر این اتحاد بر معادله بازدارندگی در مقابل رژیم صهیونیستی اذعان کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» با اشاره به اظهارات روز گذشته سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان و بیان اینکه «جبهه لبنان به غزه وابسته است»، گزارش داد که وحدت میادین بین نوار غزه و لبنان در حال انتقال از عرصه نظامی به حوزه دیپلماسی است.

تحلیلگر امور خاورمیانه این روزنامه در مقاله‌ای مدعی شد: حزب‌الله از گسترش رویارویی با اسرائیل خودداری می‌کند، اما معادله بازدارندگی بین حزب الله و تل‌آویو به آنچه در نوار غزه روی می‌دهد، بستگی دارد. بر این اساس، پیوند بین تحولات غزه و لبنان، همانطور که سید نصرالله تاکید می‌کند، وحدت میادین را که هدف آن ایجاد جبهه‌ای چند عرصه‌ای است که از مقاومت فلسطین از صحنه نظامی حمایت می‌کند، به عرصه دیپلماسی منتقل می‌کند.

این روزنامه صهیونیستی همچنین به خودداری حزب‌الله از خارج کردن نیروهایش از مرز با فلسطین اشغالی، حتی در صورت برقراری آتش‌بس در نوار غزه به عنوان بخشی از توافق مبادله بین مقاومت فلسطین و رژیم اشغالگر اسرائیل اشاره کرد و افزود که نگه داشتن شهرک‌های اسرائیلی خارج از برد موشک‌های ضد زره حزب‌الله، تهدید ده‌ها هزار موشک میان‌برد و بلندبرد مقاومت اسلامی لبنان را خنثی نمی‌کند.

هاآرتص در بخش دیگری از گزارش خود نوشت که معادله بازدارندگی متقابل همان چیزی است که مرزها و دامنه رویارویی را حداقل از سوی لبنان تعیین می‌کند و این همان چیزی است که سید نصرالله می‌خواهد به آن دست یابد، بدون اینکه حزب‌الله از مرزها خارج شود و طبق خواسته تل آویو به آن طرف رودخانه لیتانی عقب‌نشینی کند.

این روزنامه همچنین افزود که کمتر از یک هفته از ارائه پیشنهاد فرانسه برای آتش بس در مرزهای جنوبی لبنان می‌گذرد، در حالی که نه دولت لبنان و نه اسرائیل پاسخ خود را به آن ارائه نکرده‌اند. این در حالی است که سید حسن نصرالله در سخنرانی دیروز خود به مناسبت «روز جانباز» پاسخ خود را به این موضوع اعلام کرد که آتش بس در مرزهای فلسطین اشغالی مشروط به آتش بس در غزه است.

به نوشته هاآرتص، اظهارات سید حسن نصرالله حاکی از آن است که هر گونه طرح سیاسی برای پایان دادن به رویارویی بین اسرائیل و حزب‌الله بر اساس پیشنهادات فرانسه و آمریکا، منوط به نتایج مذاکراتی است که در قاهره بین سران اسرائیل، سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا و مصر با حضور نخست وزیر قطر برگزار شده است. هر چند هنوز مشخص نیست که پیشنهاد فرانسه تا چه حد بیانگر دیدگاه‌های همه اعضای گروه پنج است که تاکنون در مورد آن اظهار نظر نکرده‌اند.

این روزنامه صهیونیستی در پایان گزارش خود اذعان کرد که تنش‌ها و اختلافات درون گروهی بین آمریکا، فرانسه، قطر، عربستان سعودی و مصر، تدوین هر گونه موضع مورد توافق همه این کشورها را دشوار کرده است.

کد خبر 6024459

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha