۲۵ بهمن ۱۴۰۲، ۱۷:۳۳

دادستان ویرجینیا از کامالا هریس خواست تا بایدن را استیضاح کند

دادستان ویرجینیا از کامالا هریس خواست تا بایدن را استیضاح کند

دادستان ویرجینیا با توجه به اشتباهات فاحش رییس جمهور آمریکا که بسیاری معتقدند به خاطر ضعف حافظه او است، از معاون وی، کامالا هریس خواست تا بایدن را استیضاح کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فاکس نیوز، پاتریک موریسی، دادستان کل ویرجینیای غربی، رسماً از کامالا هریس، معاون رییس جمهور ایالات متحده خواست تا متمم ۲۵ قانون اساسی آمریکا را مورد استناد قرار دهد و به دنبال برکناری جو بایدن از سمت خود باشد.

شبکه خبری «فاکس نیوز» در گزارش خود نامه‌ای منتسب به دادستان کل ایالت ویرجینیای غربی را منتشر کرده و در آن به گزارش بازرس ویژه رابرت هور در هفته گذشته استناد کرده است که وی تعدادی از اشتباهات مربوط به حافظه و خطاهای ذهنی رییس جمهور آمریکا را برشمرده و آن‌ها را «خطرناک» خوانده است.

موریسی در نامه خود ااین چنین می‌نویسد که «برای مدت طولانی، آمریکایی‌ها مجبور بودند کنار بایستند و ببینند که رییس جمهور آنها از زوال عمیق شناختی رنج می‌برد. تنها در چند ماه گذشته، پرزیدنت بایدن رهبران و شخصیت‌های سیاسی جهان را گیج کرده است و با تلاش فراوان تلاش می‌کند تا در سخنرانی‌های عمومی به مسایل اساسی بپردازد...

دادستان کل ویرجینیای غربی پیش از اشاره به جزییات متعددی از جمله سن بالا و زوال شناختی بایدن در روابط او با رهبران خارجیاین چنین نوشته است: «این اشتباهات ذهنی جدی عواقب به همان اندازه جدی دارند.»

فاکس نیور نوشته است که اشتباهات بایدن زمانی جدی‌تر شد که به نظر می‌رسید وی در جریان کنفرانس تغییرات آب و هوایی در سال ۲۰۲۱ به خواب رفته و زمانی که باید سیاست ایالات متحده در مورد «چین» و تعهد ایالات متحده برای دفاع نظامی از تایوان را در صورت حمله به تایوان روشن می‌کرد.

موریسی خطاب به هریس افزود: اکنون برای شما نامه می‌نویسم تا از شما بخواهم که از اختیارات خود بر اساس بخش چهارم متمم بیست و پنجم قانون اساسی ایالات متحده استفاده کنید و اعلام می‌کنم که بایدن رییس جمهور در انجام اختیارات و وظایف دفتر خود ناتوان است.»

در گزارش بازپرس ویژه رابرت هو نمونه‌هایی ذکر شده است که در آن بازرسان گفته‌اند که رییس‌جمهور حافظه خود را از دست داده است، از جمله اطلاعات در مرگ پسرش بو، که باعث نگرانی فزاینده در میان دموکرات‌هایی شد که قبلاً علی‌رغم حملات جمهوری‌خواهان به توانایی‌های رییس‌جمهور از او حمایت می‌کردند.

المدعی العام لولایة فرجینیا الغربیة یدعو کامالا هاریس رسمیا لعزل بایدن

کد خبر 6024669

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha