۲۵ بهمن ۱۴۰۲، ۲۰:۵۸

مدیر جهاد کشاورزی ساری:

۱۷ هزار هکتار دیمزارهای ساری کشت شد

۱۷ هزار هکتار دیمزارهای ساری کشت شد

ساری- مدیر جهاد کشاورزی ساری با اشاره به عقد قرارداد کشت ۱۷ هزار و ۶۹۰ هکتار در اراضی دیم این شهرستان از ثبت ۱۱هزار هکتار دیمزار در سامانه خبر داد.

سید اسماعیل علوی در گفت وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه موفقیت کشت دیم وابسته به بارندگی کافی و منظم در طول یک سال است و استفاده از روش‌های درست کاشت تأثیر زیادی در بهبود وضعیت زراعت و بالا رفتن میزان تولید دارد، تصریح کرد: این سطح ثبتی در سامانه معادل ۶۵ درصد سطح ابلاغی این شهرستان است.

وی در ادامه تصریح کرد: سامانه دیمزار، سامانه ارائه دهنده خدمات و تسهیلات ویژه به کشاورزان است که بر اساس طرح جهش تولید دیمزار برای بالا بردن سطح تولید محصولات کشاورزی راه اندازی شد.

این مسؤول اضافه کرد: طرح جهش تولید دیمزار با هدف افزایش درآمد کشاورزان، بهره‌گیری از ارقام جدید تحقیقاتی، پایداری تولید و اصلاح الگوی کشت برای دستیابی به محصول زراعی بیشتر در سطح اجرا شد و در این طرح تمرکز در تولید و توسعه دانه‌های روغنی، حبوبات علوفه‌ای دیم، گندم و جو است.

علوی با یادآوری اینکه سامانه دیمزار سامانه ارائه دهنده خدمات و تسهیلات وزارت جهاد کشاورزی است که بر اساس طرح جهش تولید دیمزار و تمرکز بر افزایش تولید محصولات زراعی و کشاورزی ایجاد شده است، گفت: استفاده از خدمات و ویژگی‌های سامانه دیمزار در آدرس الکترونیکی deymzar.ir قابل دسترسی است.

کد خبر 6024835

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha