دبیرکل جنبش انصار الله یمن:

آمریکا و انگلیس در عرصه نظامی و حمایت از اسراییل شکست سختی خوردند

آمریکا و انگلیس در عرصه نظامی و حمایت از اسراییل شکست سختی خوردند

عبدالملک الحوثی با بیان اینکه اگر حمایت‌های آمریکا نبود، رژیم صهیونیستی نمی توانست تا این حد در نوار غزه مرتکب جنایت شود، تأکید کرد که آمریکا و انگلیس در حمایت از تل‌آویو شکست سختی خوردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المسیره، دبیرکل جنبش انصار الله یمن درباره تازه‌ترین کشورش و منطقه به‌ویژه تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه و عملیات نیروهای ارتش یمن در حمایت از مردم مظلوم فلسطین سخنرانی کرد.

«سید عبدالملک بدرالدین الحوثی» در این سخنرانی گفت: برای نوزدهمین هفته متوالی تجاوزات وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه ادامه دارد و این رژیم مرتکب فجیع‌ترین و زشت‌ترین جنایات می‌شود. دشمن صهیونیستی در ارتکاب جنایات فجیع در غزه مهارت دارد و نیروهای شیطانی با مرگبارترین و مدرن‌ترین ابزارهای تخریب و کشتار از او حمایت می‌کنند. بمب‌ها و موشک‌های مخربی که در اختیار دشمن صهیونیستی قرار می‌گیرد، آخرین فناوری‌های آمریکا، انگلیس و برخی کشورهای غربی است.

وی ادامه داد: بمب‌های انفجاری قوی برای مقابله با ارتش‌هایی که دارای پایگاه‌های نظامی و تجهیزات جنگی عظیم هستند، در نظر گرفته شده است اما اکنون بر سر کودکان، زنان و زیرساخت‌های غیرنظامی غزه ریخته می‌شود. تخریب گسترده و تداوم جنایات با سرعت بالا در غزه به دلیل حمایت نظامی آمریکا از صهیونیست‌هاست. اگر حمایت آمریکا از صهیونیست‌ها نبود، نمی‌توانستند این ویرانی همه جانبه و جنایات وحشتناک را به نوار غزه وارد کنند. آمریکایی‌ها مسئول درجه یک ویرانی و جنایت در غزه و تداوم آن در تمام این مدت هستند.

الحوثی تصریح کرد: آمریکا بودجه هنگفتی را برای جنایات فجیع رژیم صهیونیستی فراهم می‌کند و دو بار شرایط اضطراری را در این خصوص فعال کرد، گویی ارتش اشغالگر بخشی از ارتش آمریکا است. دشمن صهیونیستی تا کنون بیش از ۲۵ هزار تن گلوله و موشک آمریکایی را برای کشتن کودکان و زنان در غزه و ویران کردن خانه‌ها استفاده کرده است. آمریکا مستقیماً در بخش‌های هوایی، جاسوسی و شناسایی اطلاعات لازم را در اختیار رژیم صهیونیستی برای برنامه‌ریزی و انجام عملیات‌ها قرار می‌دهند. آمریکا به‌دلیل مشارکت در عملیات و تجاوز به غزه با کارشناسان و در جلسات شورای جنگ اسرائیل شرکت می‌کند.

دبیرکل انصار الله افزود: آمریکا در سطح منطقه از دشمن صهیونیستی محافظت می‌کند و فشار می‌آورد و برخی کشورها را به اتخاذ مواضع منفی در قبال مردم غزه تشویق می‌کند. فشارهای آمریکا برخی کشورها را مجبور به تسلیم شدن، تضعیف موقعیت اسلامی و حمایت پنهانی از دشمن صهیونیستی کرد. آمریکایی‌ها با نیروهای آزاده حامی مردم فلسطین مقابله می‌کنند و تجاوز به یمن هم در همین راستا قرار دارد. آمریکا با حمایت سیاسی از دشمن صهیونیستی در شورای امنیت، از وتو علیه هرگونه تصمیم بشردوستانه به نفع مردم غزه استفاده می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: مجموع حملات هوایی رژیم صهیونیستی به نوار غزه بیش از ۴۶ هزار حمله به یک منطقه جغرافیایی محدود و پرجمعیت بوده است. میزان مواد منفجره‌ای که دشمن صهیونیستی با آن غزه را هدف قرار داده، معادل ۴ بمب اتمی از بمب‌هایی است که آمریکا در شهر هیروشیما ژاپن از آن استفاده کرد. تنها در دو ماه اول تجاوز به نوار غزه، مقامات آمریکایی اعتراف کردند که دشمن اشغالگر ۲۹۰۰۰ بمب ساخت آمریکا را بر روی غزه انداخته است. برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که آمریکا ۳۰۰۰ بمب هزار کیلویی و انواع دیگر تجهیزات و مهمات جنگی در اختیار تل آویو قرار داده است. بمب‌های آمریکایی توانایی تخریب یک منطقه کامل را دارند و ترکش‌های مرگبار آنها تا ۳۶۵ متر در غزه امتداد دارد.

رهبر انصار الله یمن ادامه داد: دشمن اسرائیلی از بمب‌های سمی فسفر سفید علیه نوار غزه استفاده می‌کند که دمای سوزاندن آن تا ۸۰۰ درجه سانتیگراد می‌رسد. دشمن اعتراف کرد که طی ۵۰ روز بیش از ۹۰ هزار راکت و گلوله توپخانه به غزه شلیک کرده است. بنا به اعتراف خود صهیونیست‌ها تمام این اقدامات انجام شده است تا نوار غزه دیگر برای زندگی مناسب نباشد. وضعیت بهداشتی نوار غزه در شرایط سختی که در آن اپیدمی‌ها گسترش می‌یایند و کمبود دارو و آب سالم وجود دارد، بسیار فاجعه بار است.

الحوثی در بخش دیگری از سخنانش گفت: دشمن اسرائیلی نتوانست اسرا را بازگرداند و تعدادی از اسرا در اثر بمباران وحشیانه و تخریب همه جانبه آن کشته شدند. بیمارستان‌های باقیمانده غزه در محاصره هستند و دشمن در حال ایجاد فاجعه جدیدی در آنها است، مانند مجتمع پزشکی ناصر. دشمن صهیونیستی خانه‌های شهروندان فلسطینی را که در بمباران‌ها تخریب نشده‌اند، غارت می‌کند. زندانیان زن فلسطینی در زندان‌های دشمن مورد تجاوزات وحشتناکی قرار می‌گیرند که کرامت انسانی را تحت تأثیر قرار می‌دهد. نبش قبر ۲۰۰۰ قبر، سرقت بیش از ۳۰۰ جسد و ربودن اعضای حیاتی از آنها و تخریب ۱۳ قبرستان در مناطق مختلف نوار غزه، بیانگر ماهیت نفرت‌انگیز دشمن اسرائیلی است. وضعیت به جایی رسیده است که سربازان زن و مرد صهیونیست به کشتن کودکان فلسطینی افتخار و مباهات می‌کنند. ما با دشمن خطرناکی روبرو هستیم که برای همه جامعه بشری خطر دارد و دشمنی که همه ارزش‌ها، اخلاقیات، حقوق و قوانین را انکار می‌کند.

وی در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: صهیونیست‌ها نه فقط یک دشمن عادی بلکه دشمنانی کینه‌توز هستند که شدت آن را نمی‌توان تصور کرد. برادران مجاهد ما در نوار غزه دائماً دشمن اسرائیلی را تحقیر می‌کنند و علیه آن عملیات‌های جسورانه و شجاعانه انجام می‌دهند. کشته و زخمی شدن نظامیان دشمن اسرائیلی رو به افزایش است و آنها به لحاظ روحی شکست خورده‌اند. صدها نظامی اسرائیلی هستند که از نظر روانی بیمار شده‌اند و بسیاری از آنها از شرکت در جنگ طفره می‌روند.

الحوثی در بخش دیگری از سخنانش گفت: دشمن صهیونیستی نتوانست اسرای خود را بازگرداند و تعدادی از اسرا در اثر بمباران وحشیانه و تخریب همه جانبه آن کشته شدند. توطئه دشمن اسرائیلی علیه رفح، شکست آن را جبران نمی‌کند، بلکه فقط باعث می‌شود که این رژیم جنایات بیشتری را مرتکب شود. باید از سوی تمامی کشورهای عربی و اسلامی و جامعه جهانی علیه توطئه رفح اقدامی قاطع و قوی صورت گیرد. این وظیفه جمهوری عربی مصر است که در خط مقدم اوضاع در مورد رفح قرار گیرد زیرا این امر امنیت ملی این کشور را تهدید می‌کند.

رهبر انصار الله اظهار داشت: در ازای حمایت آمریکا از دشمن صهیونیستی و اختصاص بسته ۱۴ میلیارد دلاری اعلام شده توسط رئیس جمهور آمریکا، حمایت اعراب از فلسطین کجاست؟ کشورهای عربی بودجه‌های هنگفتی دارند که مبالغ هنگفتی را صرف امور پوچ و بی اهمیت می‌کنند. این در حالی است که جبهه‌های حمایت از غزه در لبنان، عراق و یمن ادامه دارد. جبهه حزب الله لبنان مدام در حال تشدید است و دشمن اسرائیلی را آزار می‌دهد. مجاهدان در عراق با وجود حملات آمریکایی‌ها تسلیم نشدند و عقب نشینی نکردند. جبهه ما در یمن با وجود تجاوزات آمریکا و انگلیس در حمایت از دشمن اسرائیلی، همچنان مؤثر و تأثیرگذار است. تجاوز انگلیس و آمریکا تجاوزی است که در دستیابی به اهداف خود شکست خورده است، همانطور که خود دشمنان نیز به آن اذعان دارند. دشمنان آمریکایی و انگلیسی به تأثیر جبهه یمن در حمایت از غزه بر دشمن اسرائیل و اقتصاد آن پی برده‌اند. آمریکا و انگلیس خود را در مخمصه گرفتار کردند و به شکست خود در تحمیل راهبرد بازدارندگی اعتراف کردند.

وی همچنین بیان کرد: حملات دشمن به یمن در این هفته بالغ بر ۴۰ حمله بود که بیشتر آن به استان الحدیده و برخی نیز به استان صعده بود. دشمنان در تجاوزات خود به کشور ما به نتیجه نخواهند رسید و تنها راه حل، توقف تجاوز و رساندن غذا و دارو به مردم غزه است. هدف عملیات ما در دریا فشار آوردن برای ورود مواد غذایی و تجهیزات پزشکی و رساندن دارو و نیازهای بشردوستانه به غزه است. ما به همه کشورها می‌گوئیم که آمریکا و انگلیس را در تجاوزگری و توطئه‌چینی تنها بگذارند. از اقدام کشورهایی که اجازه ندادند از خاک آنها برای حمله به یمن استفاده شود، قدردانی می‌کنیم. ما به رئیس جمهور جیبوتی که اجازه نداد دشمنان از کشورش برای حمله به یمن استفاده کنند و موضع صریح خود را در حمایت از ظلم و ستم بر مردم فلسطین اعلام کرد، درود می‌فرستیم. تا زمانی که تجاوزات و محاصره اسرائیل به غزه ادامه داشته باشد، تمامی فعالیت‌های ضدصهیونیستی ما ادامه خواهد داشت.

دبیرکل جنبش انصار الله یمن در پایان سخنرانی خود گفت: از ملت بزرگ یمن می‌خواهم فردا جمعه بار دیگر با حضور میلیونی در صنعا و سایر استان‌های یمن حمایت خود را از مسجدالاقصی و مردم مظلوم فلسطین اعلام کنند.

کد خبر 6025420

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha