۲۸ بهمن ۱۴۰۲، ۹:۳۶

وال استریت ژورنال گزارش داد؛

اذعان مقامات آمریکایی به سیاست منافقانه «بایدن» در قبال جنگ غزه

اذعان مقامات آمریکایی به سیاست منافقانه «بایدن» در قبال جنگ غزه

برخی مقامات کنونی و سابق آمریکا اعلام کردند که دولت جو بایدن رئیس‌جمهور این کشور با وجود ادعای تلاش برای آتش‌بس در نوار غزه، در حال آماده شدن برای ارسال میلیاردها دلار سلاح به اسرائیل است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از مقامات کنونی و سابق آمریکا گزارش داد که دولت جو بایدن، رئیس جمهور این کشور در حال آماده شدن برای ارسال بمب و سلاح‌های بیشتر به اسرائیل است.

به گفته مقامات آمریکایی، این اقدام دولت بایدن با هدف تقویت زرادخانه نظامی اسرائیل انجام می‌شود، این در حالی است که واشنگتن ادعا می‌کند به دنبال آتش بس در نوار غزه است.

این مقامات افزودند که سلاح‌هایی که به اسرائیل تحویل داده خواهد شد، شامل بمب و مهمات جنگی است که ارزش آن میلیاردها دلار برآورد شده است.

پیشتر نیز مقامات آمریکایی گفته بودند در صورتی که رژیم صهیونیستی و کابینه بنیامین نتانیاهو تصمیم به پیشبرد برنامه‌های خود برای انجام تهاجم نظامی گسترده به رفح در جنوب غزه داشته باشند، دولت جو بایدن هیچ اقدام توبیخی علیه تل‌آویو انجام نخواهد داد.

مقامات آمریکایی همچنین افزودند که هیچ طرح توبیخ در حال آماده سازی نیست، به این معنی که نیروهای اسرائیلی می‌توانند بدون مواجهه با عواقب آمریکایی وارد شهر رفح شوند و به غیرنظامیان آسیب برسانند.

واکنش‌های کلی مقامات ارشد دولت بایدن به وضوح نشان می‌دهد که هیچ تغییری در این رویکرد دولت آمریکا ایجاد نخواهد شد، اگرچه واشنگتن ادعا می‌کند که می‌خواهد قبل از شروع تهاجم زمینی به شهر مملو از جمعیت رفح، برنامه معتبری از تل‌آویو برای محافظت از غیرنظامیان مشاهده کند.

کد خبر 6026363

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha