۲۰ آذر ۱۳۸۶، ۱۵:۱۳

مدیریت شهری با همراهی استادان دانشگاه سند درآمدهای پایدار را تدوین می‌کند

مدیریت شهری با همراهی استادان دانشگاه سند درآمدهای پایدار را تدوین می‌کند

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شهرداری تهران از تدوین سند درآمدهای پایدار شهرداری تهران توسط مدیریت شهری با همراهی استادان دانشگاه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، رسول خادم با اعلام این خبر گفت: در نشست های تخصصی موضوع تدوین سند درآمدهای پایدار شهرداری بررسی و تا هفته آینده به جمع بندی نهایی می رسد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شهرداری تهران افزود: «با جمع بندی نهایی، سند درآمدهای پایدار شهرداری در قالب طرح در دستور شورای شهر قرار می گیرد.»

وی تصریح کرد: «در صورت تصویب نهایی، بسیاری از منابع درآمدی جدید و پایدار برای شهرداری تهران تعریف می شود.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شهرداری تهران همچنین با اشاره به اصلاح نظام مالی شهرداری تهران خاطرنشان کرد: «در این راستا کمیته اصلاح نظام مالی شهرداری شکل گرفته است که این کمیته توانسته ارتباطی تنگاتنگ بین حوزه اجرایی، صاحبنظران و محققان و همچنین اعضای شورای شهر ایجاد کند.

به گفته خادم، تصویب سیاست های بودجه سال 1387 شهرداری تهران در شورای شهر باعث می شود تا نظام مالی شهرداری با رویکردی کاملا علمی در گذری تدریجی از شرایط سنتی به سمت شرایطی مدرن و سیستماتیک سوق پیدا کند.

وی حوزه مدیریت شهری را با توجه به وظایف و مأموریت های تعریف شده به شدت نیازمند پیوند تنگاتنگ با مراکز علمی عنوان کرد و گفت: «خلاء فقدان ارتباط با مراکز پژوهشی از کلان ترین موضوعات در حوزه مدیریت شهری شامل نظام برنامه ریزی، مدیریت واحد شهری، پارلمان محلی تا خردترین مسائل شهر تهران احساس می شود.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شهرداری تهران رویکرد پژوهشی چند سال اخیر شهرداری تهران را بسیار خوب عنوان کرد و گفت: «در تدوین سند چشم انداز بیست ساله تهران و طرح جامع از قابلیت های پژوهشی و علمی نهادهای مطالعاتی به خوبی استفاده شده است.»

کد خبر 602779

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha