۳۰ بهمن ۱۴۰۲، ۹:۴۸

مدیرکل راهداری همدان:

سطح محورهای کوهستانی همدان مه آلود و لغزنده است

سطح محورهای کوهستانی همدان مه آلود و لغزنده است

همدان-مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان از مه آلودگی و لغزنده بودن سطح محورهای کوهستانی استان خبر داد. 

به گزارش خبرگزاری مهر، مهرداد آهکی گفت: با توجه به بارش برف در محورهای کوهستانی استان همدان هم اکنون سطح تمامی گردنه‌ها لغزنده و همراه با مه آلودگی غلیظ بوده و این مستلزم رعایت سرعت مطمئنه، پرهیز از شتاب زدگی و رعایت فاصله طولی مناسب با خودرو جلویی از سوی کاربران جاده‌ای و رانندگان است.

وی با اشاره به پیش بینی سازمان هواشناسی مبنی تداوم بارش پراکنده برف و باران تا اواخر هفته جاری گفت: هم اکنون ۵۶۳ نفر نیروی راهدار با استفاده از ۳۱۳ دستگاه از ماشین آلات سنگین، نیمه سنگین و سبک راهداری در ۳۵ باب راهدارخانه و ۴۵ گردنه برفگیر استان در قالب ۵۰ اکیپ واکنش سریع راهداری مشغول خدمت رسانی به هم استانی‌ها و هم وطنان هستند.

وی یادآور شد: طی بارش برف در روز جمعه ۲۷ بهمن ماه بیش از ۱۲ هزار کیلومتر باند برفروبی و نمکپاشی، امداد رسانی به ۶۵ مسافر و راننده گرفتار در برف، اسکان موقت ۳۸ نفر مسافر در راهدارخانه و استفاده از ۵ هزار و ۸۰۰ تن ماسه و نمک توسط عوامل راهداری در سطح محورهای استان همدان صورت گرفته است.

آهکی در پایان تاکید کرد: از همه هم استانی‌ها و هم وطنان خواهشمندیم حتماً روش استفاده صحیح از زنجیر چرخ در شرایط عادی را فراگیرند تا در شرایط برفی و بحرانی دچار مشکل نشوند، همچنین ایشان افزود: عمده مشکل ما عدم آشنایی اکثر رانندگان با نحوه بستن صحیح زنجیر چرخ می‌باشد که خود باعث راهبندان می‌شود.

کد خبر 6031365

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha