۳۰ بهمن ۱۴۰۲، ۱۳:۱۰

لیگ برتر والیبال بانوان؛

قطار لیگ برتر زنان به ایستگاه پایانی رسید/ ویدیو چک به فینال رسید

قطار لیگ برتر زنان به ایستگاه پایانی رسید/ ویدیو چک به فینال رسید

دو تیم سایپا و مهرسان که شایستگی خود را برای قهرمانی در لیگ برتر زنان در این فصل مسابقات ثابت کردند از اول اسفند برای کسب جام بیست‌وسوم مبارزه خود را آغاز می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، بیست‌وسومین دوره مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های برتر زنان ایران که از پنجم آبان با حضور هفت تیم مهرسان، هوران یزد، پیکان تهران، فولاد مبارکه سپاهان، ذوب آهن اصفهان، مس رفسنجان و سایپا تهران آغاز شده است، به مرحله حساس فینال رسید.

فینال این رقابت‌ها به صورت دو برد از سه مسابقه در روزهای یکم، چهارم و هفتم اسفند به صورت متمرکز در تهران برگزار می‌شود و تیم‌های مهرسان و سایپا برای کسب مقام قهرمانی به مصاف یکدیگر می‌روند.

تیم سایپا در مرحله مقدماتی با ۱۱ برد و ۳۳ امتیاز صدرنشین جدول شد و تنها یک شکست در مرحله گروهی تجربه کرد تا حریف تیم ذوب آهن اصفهان در مرحله نیمه‌نهایی شود.

نارنجی‌پوشان در مرحله نیمه‌نهایی با دو برد متوالی مقابل ذوب‌آهن جواز حضور در فینال را به دست آوردند تا نسبت به مهرسان استراحت بیشتری برای مرحله نهایی داشته باشند.

در آن‌سوی میدان فینال، تیم مهرسان قرار دارد که در مرحله گروهی هشت برد و ۲۵ امتیاز و جایگاه سوم جدول را کسب کرد.

شاگران فاطمه رشیدی در مرحله نیمه‌نهایی سه بار به مصاف فولاد مبارکه سپاهان رفتند که در دیدار رفت نتیجه را سه بر یک واگذار کردند اما در دو مسابقه بعدی سه بر دو و سه بر یک تیم دوم جدول مقدماتی را شکست دادند و راهی فینال شدند.

مهرسان و سایپا در مرحله مقدماتی دو بار (۲۶ آبان و ۲۲ دی) با یکدیگر روبرو شدند که شاگردان نیلوفر حجتی در تیم سایپا هر دو مسابقه را سه بر یک به سود خود پایان دادند و حالا دو تیم برای سومین تا پنجمین بار به مصاف هم خواهند رفت تا قهرمان این فصل از مسابقات را مشخص کنند.

سایپا در سال ۱۳۹۹ قهرمان لیگ برتر زنان شد و امسال برای دومین قهرمانی تلاش می‌کند اما مهرسانی‌ها امیدوارند با شکست سایپا برای نخستین بار جام قهرمانی را بالای سر ببرند. نکته‌ای که قطعی شده است قهرمانی یکی از نمایندگان تهران در این دوره از مسابقات است.

بر اساس اعلام سازمان لیگ دیدار رده‌بندی این مسابقات برگزار نمی‌شود و تیم‌های ذوب‌آهن اصفهان و فولاد مبارکه سپاهان عنوان سوم مشترک را به دست آوردند.

سازمان لیگ فدراسیون والیبال اسامی ناظران و داوران دیدار رفت را اعلام کرد که فائزه جعفری شیرازی و فاطمه زندی به عنوان نماینده سازمان لیگ و ناظر فنی و داوری، نظارت بر این مسابقه را برعهده دارند.

سازمان لیگ فدراسیون والیبال در راستای استانداردسازی مسابقات و با توجه به اهمیت فینال لیگ برتر زنان، از سیستم ویدئوچک در دیدار نهایی استفاده خواهد کرد.

بدین ترتیب ماندانا مطیعی، زینب حقی و ملیحه نوری به ترتیب به عنوان داور اول، داور دوم و داور ویدئوچک، قضاوت مسابقه نخست فینال را که ساعت ۱۳ روز سه‌شنبه یکم اسفند برگزار می‌شود برعهده دارند.

برنامه دیدارهای فینال لیگ برتر زنان سال ۱۴۰۲ به قرار زیر است:

سه‌شنبه یکم اسفندماه

تهران، سالن فدراسیون والیبال، ساعت ۱۳

فینال (رفت): سایپا تهران – مهرسان تهران

جمعه ۴ اسفندماه

تهران، سالن فدراسیون والیبال، ساعت ۱۳

فینال (برگشت): مهرسان – سایپا تهران

در صورت نیاز به مسابقه سوم (دوشنبه هفتم اسفند)

تهران، سالن فدراسیون والیبال، ساعت ۱۳

فینال (رفت): سایپا تهران – مهرسان تهران

کد خبر 6031680

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha