۳۰ بهمن ۱۴۰۲، ۱۶:۰۵

فرمانده ارشد ناتو: درباره بخت اوکراین خیلی خوش‌بین بودیم!

فرمانده ارشد ناتو: درباره بخت اوکراین خیلی خوش‌بین بودیم!

فرمانده ارشد ناتو گفته است که غرب در سال ۲۰۲۳ بخت‌های اوکراین برای پیشروی در جنگ با روسیه را به طور فاحش «زیاد از حد» برآورد کرده بود!

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، دریادار راب باوئر که ریاست کمیته نظامی سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) را برعهده دارد، در اظهاراتی پس از سقوط شهر راهبردی «آودیوکا» در شرق اوکراین و تصرف آن به دست نیروهای روسیه، گفت که برآورد غرب در سال ۲۰۲۳ از بخت اوکراین برای پیشروی در جبهه جنگ مقابل روسیه، به طور فاحش «اغراق‌آمیز» بود.

باوئر در گفت‌وگو با فایننشال‌تایمز، با اشاره ضمنی به نقشه‌های بلندپروازانه کی‌یف برای نفوذ به صفوف دفاعی روسیه و رسیدن به شبه‌جزیره کریمه، اذعان کرد: قدرت‌های غربی پارسال درباره جنگ بیش از حد خوش‌بین بودند.

وی که حد فاصل سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۱ فرمانده نیروهای مسلح هلند بود، مدعی شد: غرب بر این باور است که اگر به اوکراین مهمات و آموزش موردنیاز داده شود، آنها پیروز خواهند شد!

فرمانده ارشد ناتو در ادامه درباره «خوش‌بینی بیش از حد در سال ۲۰۲۴» نیز هشدار داد و گفت که به‌رغم شکست‌ها و ناکامی‌های اخیر، اوکراین همچنان یک کشور مستقل است.

فایننشال تایمز پیش‌تر درباره کنفرانس امنیتی مونیخ که هفته گذشته برگزار شد، در گزارشی نوشت که رویداد امسال در مقایسه با پارسال تفاوت فاحشی داشت و در آن «خوش‌بینی جای خود را به یاس بی‌امان داده بود.»

کد خبر 6031817

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha