۳۰ بهمن ۱۴۰۲، ۱۸:۰۳

فشار بر مجارستان برای پذیرش عضویت سوئد در ناتو شد

فشار بر مجارستان برای پذیرش عضویت سوئد در ناتو شد

لهستان خواستار اعمال فشار بر مجارستان برای وادار کردن این کشور به پذیرش پیوستن سوئد به ناتو شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نووستی، دونالد تاسک، نخست وزیر لهستان، خواستار اعمال فشار بر مجارستان برای وادار کردن این کشور به پذیرش پیوستن سوئد به ناتو شد.

تاسک پس از دیدار با همتای سوئدی خود، اولف کریسترسون، به خبرنگاران گفت: «چند کلمه در مورد (نخست وزیر مجارستان) ویکتور اوربان و موضع او در مورد عضویت سوئد در ناتو باید بگویم. من فکر می‌کنم غیرقابل قبول است که یک کشور مانع از الحاق شود سوئد به ناتو شود. من تنها کسی نیستم که چنین فکر می‌کند. بنابراین ما باید بر دوستان خود در بوداپست فشار بیاوریم تا کاری را که باید انجام دهند.»

وی افزود: موضوع این است که من هیچ دلیلی نشنیده بودم که به تعویق انداختن رأی در پارلمان مجارستان را توجیه کند. این غیرقابل قبول است.

اوربان پیش از این گفته بود که کشورش از پیوستن فنلاند و سوئد به ناتو حمایت می‌کند، اما نمایندگان پارلمان مجارستان آمادگی نهایی کردن آن را ندارند، زیرا مقامات این دو کشور در حال ترویج «دروغ‌های آشکار» در مورد مجارستان هستند.

با توجه به وقایع اوکراین، فنلاند و سوئد درخواست‌هایی را برای پیوستن به ناتو در ماه می ۲۰۲۲ ارائه کردند. فنلاند در ۴ آوریل ۲۰۲۳ سی و یکمین عضو ناتو شد. در مورد درخواست سوئد، مجارستان تا به امروز با آن موافقت نکرده است.

کد خبر 6032032

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha