۵ اسفند ۱۴۰۲، ۷:۴۷

نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری:

وظایف مجلس خبرگان رهبری به درستی برای مردم بیان نشده است

وظایف مجلس خبرگان رهبری به درستی برای مردم بیان نشده است

اهواز- نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری از حوزه انتخابیه خوزستان گفت: مردم در مورد وظایف مجلس خبرگان رهبری با این موضوع کمتر آشنایی دارند.

حجت الاسلام سید ابوالحسن حسن زاده در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه مردم در مورد وظایف مجلس خبرگان رهبری با این موضوع کمتر آشنایی دارند و کمتر در این باره سخن گفته شده است، اظهار کرد: مجلس خبرگان رهبری دارای ۲ وظیفه مهم است؛ اولین وظیفه تعیین رهبر در مواردی که ضرورت پیش می‌آید به طور مثال در سال ۱۳۶۸ و پس ارتحال امام خمینی (ره) مجلس خبرگان وارد عرصه شد و قائم مقام معظم رهبری را به عنوان رهبر به جامعه معرفی کرد و آن انتخاب تاریخی را انجام داد.

وی اضافه کرد: قانون اساسی یکسری صفات و ویژگی‌هایی را برای رهبر جامعه مشخص کرده که از جمله می‌توان به فقاهت، عدالت، مدیریت، مدبر بودن، شجاع بودن، آگاه به امور زمان و جامعه و… اشاره کرد که اینجا دومین وظیفه مجلس خبرگان تجلی پیدا می‌کند.

نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری از حوزه انتخابیه خوزستان ادامه داد: تشخیص ویژگی‌های یادشده برای یک رهبر بر عهده این مجلس است؛ البته در در روایات آمده که خود مردم مرجع تشخیص ولی فقیه هستند.

حجت الاسلام حسن زاده با یادآوری اینکه مجلس خبرگان رهبری توسط مردم انتخاب می‌شوند، گفت: مردم در انتخابات مجلس خبرگان رهبری نمایندگانی را انتخاب می‌کنند تا فرد اعلم و اصلح را تشخیص و انتخاب بکنند.

کد خبر 6032304

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha