۱ اسفند ۱۴۰۲، ۱۳:۱۶

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در گفت‌وگو با مهر:

خبرگزاری مهر در تقویت وحدت جامعه اسلامی عملکرد خوبی داشته است

خبرگزاری مهر در تقویت وحدت جامعه اسلامی عملکرد خوبی داشته است

حجت الاسلام و المسلمین شهریاری با حضور در غرفه خبرگزاری مهر در بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه های ایران گفت: مسؤولیت خبرگزاری‌ها کمتر از مجمع تقریب مذاهب در عرصه تقویت وحدت نیست.

حجت الاسلام والمسلمین حمید شهریاری دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با توجه به اینکه تفرقه افکنی ابزار دشمن اسلام است به تبیین برنامه‌های این مجمع در زمینه تقویت و تحکیم وحدت بین مذاهب اظهار داشت: مجمع تقریب مذاهب با ایجاد ارتباطات بین‌المللی با بسیاری از شخصیت‌های جهان اسلام موفق شدند ارتباط گسترده‌ای را با مذاهب اسلامی داخل و خارج از کشور داشته باشد. همچنین این مجمع توانست با شخصیت‌های بین‌المللی در تماس باشد و بتواند شخصیت‌های جهان اسلام داخل کشور را که از مذاهب مختلف هستند به شخصیت‌های بین‌المللی جهان اسلام متصل کند.

وی افزود: مجمع تقریب مذاهب همواره گروه‌ها و هیأت هایی را اعم از شیعه و اهل سنت به کشورهای اسلامی از جمله عراق، سوریه، لبنان و… اعزام می‌کنیم و به زودی برنامه‌هایی نیز برای اعزام این نوع گروه‌ها به کشورهای عربستان سعودی، اردن و… خواهیم داشت؛ البته لازم به ذکر است که هیأت هایی نیز از همین کشورها به کشور ایران می‌آیند که ما از آنان میزبانی می‌کنیم و آنها را با مذاهب تمدنی نظام جمهوری اسلامی و مظاهر تاریخی ایران آشنا می‌کنیم.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب با اشاره به فشارهای رسانه‌ای غرب و استکبار جهانی علیه جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: با توجه به هجمه‌های سنگین دشمن و جنگ رسانه‌ای دشمن مسؤولیت سنگینی را بر دوش ما در عرصه بین‌المللی قرار می‌دهد تا بتوانیم با خنثی سازی توطئه دشمنان حقیقت را به جهان مخابره کنیم. مجمع تقریب مذاهب قدردان خبرگزاری مهر است که توانسته نقش سازنده خودش را در راستای تبیین حقیقت در جهان اسلام دنبال کند.

خبرگزاری مهر در تقویت وحدت جامعه اسلامی عملکردی خوب داشته است

حجت الاسلام و المسلمین شهریاری ادامه داد: خبرگزاری مهر دلواپس و دل نگران وحدت جهان اسلام است برای همین اخبار بحث تقریب و وحدت را حداقل در طول سنواتی که بنده مسؤولیت دبیری مجمع را داشتم منتشر کرده است. بر همین اساس از این خبرگزاری وزین تشکر می‌کنم و بیان می‌کنم مسؤولیت خبرگزاری‌ها کمتر از مجمع تقریب مذاهب در عرصه تقویت وحدت بخصوص وحدت داخلی و در میان اقوام و مذاهب مختلف اسلامی نیست.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امروز دشمن در تلاش است تا با اختلاف افکنی در میان مذاهب مختلف اسلامی بین آنها شکاف ایجاد کند و بتواند افکار و ارزش‌های خود را در دل و ذهن جوانان ما تزریق کند بر این اساس مسؤولیت نهادهایی همچون مجمع تقریب مذاهب و خبرگزاری مهر این است که در مقابله با این جنگ نرم جوانان را مجهز به حقیقت کنند چرا که حقیقت شیرین‌ترین چیزی است که می‌تواند در برابر توطئه دشمنان مصونیت ایجاد کند.

کد خبر 6032592

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha