۱ اسفند ۱۴۰۲، ۱۱:۴۷

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان رضوی خبرداد؛

فراهم شدن زمینه برای معرفی برنامه‌های کاندیداها در پلتفرم ملی

فراهم شدن زمینه برای معرفی برنامه‌های کاندیداها در پلتفرم ملی

مشهد- مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان رضوی گفت: هر کدام از کاندیداها می‌توانند برنامه‌های خود را در پلتفرم‌های ملی به صورت رایگان معرفی کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، علی دلگیر صبح سه شنبه با حضور در برنامه استودیو انتخابات که در مکان استانداری خراسان رضوی برگزار شد، در خصوص آخرین وضعیت آنتن دهی مخابراتی و اینترنتی در خراسان رضوی، اظهار کرد: تلاش کردیم تمهیدات ما در حوزه تأمین زیرساخت‌ها به نحوی باشد که پایدارترین وضعیت ارتباطی را داشته باشیم.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان رضوی بیان کرد: زیرساخت ارتباطی استان شامل شبکه تلفنی ثابت، شبکه تلفن همراه، زیرساخت ارتباطی فیبر نوری و تمامی اجزا و جزئیات بوده که کاملاً برای برگزاری انتخابات به صورت پایدار آماده است.

وی با بیان اینکه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطی رادیویی، ایرانسل و رایتل، آنچه را دارند پای کار آوردند، افزود: بیشترین دسترسی را در حوزه تأمین اینترنت پرسرعت و زیرساخت ارتباطی لازم را برای روز انتخابات فراهم می‌کنیم.

دلگیر با اشاره به اهمیت تأمین امنیت و پایداری حوزه ارتباطات گفت: با جلساتی که با اداره برق داشتیم آماده هستیم بتوانیم زیرساخت پایدار و لازم را برای انتخابات فراهم کنیم.

۱۰۰۰ شعبه سیار برای نقاط روستایی پیش بینی شده است

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان رضوی با بیان اینکه ۱۰۰۰ شعبه سیار به ۲۷۰۰ نقطه روستایی منتقل خواهند شد، بیان کرد: ۴۵۰۰ شعبه ثابت و ۱۰۰۰ شعبه سیار مستقر هستند، ۳۲ شعب ثابت پوشش ضعیف در استان رصد شده است که تا پنجشنبه کاملاً به وضعیت قابل قبول و نرمال برمی‌گردانیم.

وی با اشاره به اینکه همه تلاش ما این است مشکل اینترنت نداشته باشیم، تصریح کرد: در انتخابات‌های قبلی قطعی فیبر نداشتیم و امیدواریم در این دوره هم نداشته باشیم. ۹۹ درصد مسیرها دارای مسیرهای جایگزین است که اگر فیبری صدمه ببیند، از مسیرهای جایگزین ارتباط اصلی برقرار شود.

دلگیر گفت: تمام دستگاه‌های عمرانی و زیرساختی استان که در پایداری انتخابات سهیم هستند پای کار قرار دارند. اتاق عملیات ۲۴ ساعته آماده شده و همکاران زیرساختی ما و حوزه نیرو فعال هستند تا اگر قطعی برق اتفاق افتاد در کوتاه‌ترین زمان ممکن اقدامات را انجام دهند.

بهره مندی کاندیداها از پلتفرم ملی برای معرفی برنامه‌های انتخاباتی

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان رضوی ادامه داد: استارتاپ‌ها و کسب و کارهایی که در حوزه اطلاع‌رسانی، خدمات اجتماعی و گروه‌های خبری فعالیت دارند صفحاتی را برای بحث انتخابات در نظر گرفتند و هر کدام از کاندیداها می‌توانند برنامه‌های خود را در پلتفرم‌های ملی به صورت رایگان معرفی کنند.

وی بیان کرد: امنیت سایبری به صورت کاملاً متمرکز از طریق مرکز عملیات مدیریت شبکه‌ای شرکت زیرساخت به صورت ملی انجام می‌شود، بنابراین مشکلی در این حوزه نداریم.

کد خبر 6032647

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha