۱ اسفند ۱۴۰۲، ۱۳:۳۹

فرماندار اردستان:

انتخابات در جمهوری اسلامی ایران همواره سالم است

انتخابات در جمهوری اسلامی ایران همواره  سالم است

اردستان-فرماندار اردستان گفت: در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران همواره انتخابات سالم بوده و هیچ خدشه‌ای به سلامت انتخابات وارد نشده است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد هادی احمدی‌طبا پیش از ظهر سه‌شنبه در جمع خبرنگاران، اظهار داشت‌: حدود ۱۰ روز به برگزاری انتخابات در روز یازدهم اسفند مانده و در شهرستان اردستان حال و هوای انتخاباتی مناسبی ایجاد شده همچنین در این شهرستان از همان ابتدا با فرمان وزیر کشور مسائل مربوط به تشکیل کارگروه و دیگر فرایندها به خوبی شروع شد.

وی افزود: تعداد ۶۵ شعبه اخذ رأی در روز یازدهم اسفند در نقاط مختلف شهرستان اردستان کار رأی‌گیری برای مردم را انجام می‌دهند که از این تعداد حدود ۴۰ شعبه ثابت و ۲۵ شعبه سیار خواهد بود و همچنین ۳۱ شعبه شهری و ۳۴ شعبه روستایی است.

فرماندار اردستان تصریح کرد: تمام فرآیندهای انتخابات به غیر از اخذ رأی، از ابتدا تاکنون به صورت الکترونیکی بوده و در روز اخذ رأی، رأی‌گیری آفلاین نخواهیم داشت و تمام استعلامات آنلاین خواهد بود همچنین سامانه با وزارت کشور در ارتباط است.

احمدی‌طبا خاطرنشان کرد: برای تعداد ۶۵ شعبه اخذ رأی در بیش از هزار و ۶۰۰ نفر عوامل اجرایی، انتظامی و امنیتی فعالیت می‌کنند و زیرساخت‌های مربوط به حوزه مخابرات و فرایند الکترونیکی انتخابات در شهرستان اردستان در سطح قابل قبولی قرار دارد.

وی بیان کرد: حضور جوانان و رأی اولی‌ها در حقیقت یک آینده‌سازی و کادرسازی برای استفاده از حضور آن‌ها در دیگر انتخابات‌های شهرستان اردستان خواهد بود و از آنان برای حضور در عرصه عوامل اجرایی، نماینده فرماندار و کاربران رایانه استفاده خواهد شد.

فرماندار اردستان با اشاره به جلسات خود با اقشار مختلف در راستای مشارکت حداکثری، ادامه داد: اقشار مختلف تأثیرگذار هستند و سه جلسه کمیته مشارکت حداکثری با نمایندگان اقشار برگزار شده که بسیاری از موضوعات مطرح شده، اجرایی شده همچنین چندین قرارگاه فرهنگی تشکیل شده که در قالب پوسترها و روشنگری‌های انتخاباتی فعالیت می‌کنند.

احمدی‌طبا با اشاره به سلامت، رقابت، امنیت و مشارکت به عنوان چهار مؤلفه اساسی انتخابات از دیدگاه رهبر، اضافه کرد: افزایش تعداد کاندیدای تأیید صلاحیت شده در شهرستان اردستان نسبت به دوره گذشته، می‌تواند در مشارکت حداکثری مردم مؤثر باشد و از نقاط مختلف شهری و روستایی افرادی در این عرصه حضور دارند همچنین موضوع مشارکت حداکثری از سوی رهبری مورد تاکید است.

وی تاکید کرد: تمام قوانین انتخابات و تبلیغات به نامزدهای انتخابات ابلاغ شده و یکی از موضوعات مصوب شده در این راستا عدم استقرار ستادهای مرکزی انتخابات مجلس شورای اسلامی در تعداد چهار میادین شهری مشخص شده است.

فرماندار اردستان بیان کرد: در قالب کمیته امنیت انتخابات و ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی جلسات بسیاری برگزار شده و آمادگی بسیار خوبی برای بحث برگزاری انتخابات در روز یازدهم اسفند وجود دارد همچنین گشت و ایست و بازرسی جهت کنترل مبادی ورودی شهرها انجام می‌شود.

احمدی‌طبا با اشاره به تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی از روز سوم اسفند و برنامه‌های شبکه تلویزیونی، یادآور شد: تبلیغات انتخابات مجلس خبرگان رهبری از روز پنجشنبه آغاز شده و بنر نامزدهای انتخابات مجلس خبرگان در نقاط مختلف شهرستان نصب خواهد شد همچنین برنامه‌های تلویزیونی و رادیویی کاندیداهای انتخابات مجلس خبرگان رهبری شروع شده است.

وی تصریح کرد: باید حداکثر تلاش بر این باشد تا مشارکت در حوزه انتخابات مجلس خبرگان رهبری نیز بالا باشد چرا که با وظیفه این مجلس، حساسیت برای این موضوع نیز همیشه وجود داشته است.

فرماندار اردستان خاطرنشان کرد: در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ۴۵ سال است که انتخابات برگزار می‌شود و خود مردم ناظر انتخابات بوده‌اند همچنین همواره انتخابات سالم بوده و هیچ خدشه‌ای به سلامت انتخابات وارد نشده است.

احمدی‌طبا یادآور شد: کاندیداهای انتخابات برای موضوعات مختلف شهرستان اردستان طرح و ایده داشته باشند و این شهرستان می‌تواند پیشرفت‌های بسیاری در حوزه‌های مختلف نظیر گردشگری و غیره داشته باشند.

وی بیان کرد: نامزدهای انتخابات، بیانات رهبر انقلاب در دیدارهای اخیر را مورد توجه قرار دهند چرا که این فرامین، خود یک راهبرد بزرگ انتخاباتی است و طبق فرمایش مقام معظم رهبری کاندیدای انتخابات باید از توهین و تخریب کردن خودداری کنند.

فرماندار اردستان تصریح کرد: در دوره قبل میزان مشارکت مردم اردستان در انتخابات بیش از ۹۱ درصد بود که امید می‌رود در انتخابات پیش‌رو مشارکت بالای ۹۵ درصد را در شهرستان داشته باشیم بنابراین باید برای مشارکت حداکثری مردم بیشتر تلاش شود.

کد خبر 6032719

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha