۵ اسفند ۱۴۰۲، ۱۱:۵۱

«با مهر انتخاب کنید»

اسماعیل زارع پور

اسماعیل زارع پور

خراسان رضوی- «اسماعیل زارع پور» به پویش بزرگ انتخاباتی خبرگزاری مهر با عنوان «با مهر انتخاب کنیم؛ کارآمدی و شایسته گزینی» پیوست.

  • استان: خراسان رضوی
  • حوزه انتخابیه: چناران و بینالود
  • شعار انتخاباتی: (توسعه اقتصادی وعدالت اجتماعی _معیشت، منزلت و رونق اقتصادی. همه با هم و در کنار هم برای ساختن فردایی بهتر)

پویش بزرگ انتخاباتی خبرگزاری مهر با عنوان «با مهر انتخاب کنیم؛ کارآمدی و شایسته گزینی» تلاش دارد با آماده کردن بستری مناسب برای معرفی داوطلبان نمایندگی دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، گامی در جهت کمک به مردم برای انتخاب اصلح و برگزاری پرشور انتخابات بردارد.

اسماعیل زارع پور یکی از داوطلبان نمایندگی دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی است که در زیر رزومه کوتاهی از ایشان و پاسخ‌هایشان به سوالات مهر در دو بخش کشوری و استانی را می‌خوانید:

  • رزومه:

- مدرس دانشگاه فرهنگیان مدرس دانشگاه آزاد اسلامی پژوهشگر و نویسنده و مشاور امور آموزشی و پژوهشی مشاور و مدرس کلاس‌های آموزش خانواده پیشکسوت فرهنگی با پیشینه خدمت در سمت‌های آموزشی و پژوهشی و اداری معاونت اداره آموزش و پرورش طرقبه و شاندیز به مدت ۷ سال مدیری

  • سوالات کشوری:

* مهم‌ترین آسیب کارکردی مجلس شورای اسلامی از نگاه شما چیست؟

عدم توجه به حدود اختیارات و شرح وظایف نمایندگان مجلس

*مجلس برای تقویت نقش نظارتی و تقنینی خود باید دست به چه اقداماتی بزند؟

دقت نظر بیشتر نسبت به واقعیت‌های اجتماعی و فرهنگی و سیاسی. توجه داشتن به همه ارکان و سطوح مختلف جامعه. پرهیز از تعارفات و تکلفات و توجه داشتن به رعایت دقیق قوانین و مقررات و آئین نامه‌ها و دستور العمل ها

*نمایندگان چرا نباید اسیر تجمل‌گرایی شوند و برای پرهیز از این آسیب، چه اقداماتی ضرورت دارد؟

قدر مسلم، گرایش به مادیات، و بویژه زرق و برق‌های امور دنیوی، باعث نابینا شدن چشم بصیرت خواهد شد، و بدیهی است یک نماینده علاوه بر دارا بودن صفات و شرایط عام برای تصدی این کرسی، می‌بایستی از روحیه مناعت طبع و ساده‌زیستی برخوردار باشد. زندگی شخصی و عملکرد فرد بهترین مصدق و گواه این موضوع خواهد بود.

*همکاری و همراهی میان مجلس و سایر قوا و دستگاه‌ها چه تأثیری می‌تواند بر پیشرفت کشور داشته باشد؟ به نظر شما مهمترین تجلی‌گاه این همراهی و همکاری چیست؟

بدیهی است برای پیشرفت امور و سرعت بخشی به تحقق آرمان‌ها مهمترین عامل مؤثر در این خصوص، وجود هماهنگی و هارمونی بین آحاد، سطوح، ارگان‌ها و مجموعه‌ها خواهد بود و مهم‌ترین تجلی گاه این همراهی و همکاری را باید در همین نقطه کانونی و مرکز ثقل کشور بدانیم یعنی؛ مجلس، چرا که خود، هم قانونگذاری می‌کند و هم، خود، عهده دار نظارت بر حسن اجرای این قوانین است.

* مسؤولیت پذیری در قبال مردم موضوعی است که نمایندگان باید همواره به آن توجه داشته باشند. اگر نمایندگان از این مهم غافل شوند، چه پیامدهای منفی ایجاد خواهد شد؟

فلسفه وجود یک نماینده در کرسی مجلس، همان عهد و پیمانی است که از طرف موکلین خود بر دوش گرفته که در قبال آن هر گونه قصور و مسامحه، باعث سلب اعتماد مردم نسبت به این جایگاه خواهد شد و این خود ضایعه‌ای است بس خطیر و ای بسا جبران ناپذیر، لذا مسؤولیت پذیری را باید یک فاکتور بسیار مهم در جهت تقویت پایه‌های این جایگاه خطیر دانست.

*مردمی بودن یکی از خصیصه‌های مهم هر نماینده باید باشد. یک نماینده چگونه می‌تواند این خصیصه را تحقق بخشد بدون آنکه در ورطه عوام‌زدگی و طرح شعارهای غیر واقع‌بینانه اسیر شود؟

همانگونه که در فرهنگ عامه مشهور و مصطلح است که شنیدن کی بود مانند دیدن؟ ویا گفته می‌شود: به عمل کار برآید، به سخن دانی نیست، نحوه رفتار و کردار و گفتار و منش یک نماینده بهترین عامل اثبات کننده این خصیصه می‌تواند باشد. مردمی بودن با شعار تحقق نخواهد یافت مگر با زندگی با مردم و در میان مردم و نه در فضایی به دور از شرایط عادی جامعه

* طبق قانون اساسی یک نماینده در قبال همه مردم ایران مسؤولیت دارد. برای تحقق این اصل مهم و جلوگیری از بخشی زدگی، باید چه مواردی مد نظر قرار گیرد؟

گفته شده که یک نماینده باید از یک بینش وسیع و دید گسترده‌ای بهره مند باشد، چرا که هرگونه بخشی نگری و توجه خاص داشتن به یک جغرافیای محدود سبب خواهد شد که در وظیفه تقنینی و حتی نظارتی نماینده، خطاهای متعددی را به وجود آورد که خود این مقوله یک آفت در مسیر پیشرفت و توسعه خواهد بود، زمان آزمایش و خطا به سر آمده و باید با وضع قوانین کارآمد و نظارت جدی و مستمر، این مسؤولیت مهم را در قبال آحاد مردم به انجام رساند.

  • سوالات استانی:

* برای توسعه ظرفیت بازارچه‌های مرزی استان جهت افزایش صادرات و واردات چه برنامه‌ای دارید؟

یکی از عوامل مهم در این خصوص، استفاده از تبلیغات و آشنا ساختن مردم با این گونه ظرفیت هاست که خود این امر باعث جلب مشارکت بیشتر خواهد شد، ناگفته نماند که توجه به نیازهای داخلی و خارجی نباید مغفول بماند.

* مشهداز ۵۶ ملیت مختلف در حوزه سلامت، پذیرش دارد. برای توسعه گردشگری سالمت استان خراسان رضوی چه برنامه‌هایی باید تنظیم و عملیاتی شوند؟

معرفی مشهد به عنوان یکی از نقاط گردشگری سلامت، با توجه به جمعیت روز افزون زائرین و مجاوران، به برنامه دقیق و جامعی نیاز دارد، چرا که بی توجهی به این موضوع و خدای ناکرده لجام گسیختگی می‌تواند آسیب‌های جبران ناپذیری را برای این کلان شهر مذهبی به دنبال داشته باشد.

* برای مقابله به حاشیه نشینی و نوسازی بافت‌های فرسوده، چه برنامه‌ای دارید؟

توجه داشتن به محدوده شهری و جلوگیری از مهاجرت‌های بی‌رویه و ساخت و سازهای شبانه در حاشیه شهر، به یک نظارت مستمر و دقیق وابسته خواهد بود و در این زمینه دستگاه‌های اجرایی و خدماتی باید هماهنگی بیشتری داشته باشند. برای نوسازی بافت‌های فرسوده نیز با توجه به تورم قیمتی در مصالح ساختمانی، میزان تسهیلات و… باید متناسب با شرایط موجود افزایش یابد.

کد خبر 6035972

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha