۶ اسفند ۱۴۰۲، ۱۶:۴۶

«با مهر انتخاب کنید»

مهدی کوچک‌زاده

مهدی کوچک‌زاده

تهران- «مهدی کوچک‌زاده» به پویش بزرگ انتخاباتی خبرگزاری مهر با عنوان «با مهر انتخاب کنیم؛ کارآمدی و شایسته گزینی» پیوست.

  • استان: تهران
  • حوزه انتخابیه: تهران، ری، شمیرانات، پردیس و اسلامشهر

پویش بزرگ انتخاباتی خبرگزاری مهر با عنوان «با مهر انتخاب کنیم؛ کارآمدی و شایسته گزینی» تلاش دارد با آماده کردن بستری مناسب برای معرفی داوطلبان نمایندگی دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، گامی در جهت کمک به مردم برای انتخاب اصلح و برگزاری پرشور انتخابات بردارد.

مهدی کوچک‌زاده یکی از داوطلبان نمایندگی دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی است که در زیر رزومه کوتاهی از وی و پاسخ‎‌هایش به سوالات مهر در دو بخش کشوری و استانی را می‌خوانید:

رزومه:

مهدی کوچک‌زاده سیاست‌مدار ایرانی و نماینده حوزه انتخابیه تهران در دوره‌های هفتم، هشتم و نهم مجلس شورای اسلامی است.

سوال کشوری:

*نمایندگان چرا نباید اسیر تجمل‌گرایی شوند و برای پرهیز از این آسیب، چه اقداماتی ضرورت دارد؟

واضح است که تجمل گرایی ویژگی ناپسندی است که غالباً انسان‌هایی که احساس کمبود معنوی و اخلاقی دارند برای جبران این نقیصه به آن متوسل می‌شوند نماینده مردمی که از بسیاری اولیات زندگی محرومند چگونه می‌تواند متصف به چنین صفت مذمومی باشد. راه پرهیز از این آسیب را از دو زاویه می‌توان ارائه کرد؛ یک اینکه مردم نامزدها را به درستی بشناسند و به افرادی که نشانه‌هایی از این ویژگی در آنها مشاهده می‌کنند رأی ندهند، دو آنکه افراد مبتلا به این خصیصه زشت به مشاور روانی مراجعه و خود را علاج کنند.

*مردمی بودن یکی از خصیصه‌های مهم هر نماینده باید باشد. یک نماینده چگونه می‌تواند این خصیصه را تحقق بخشد بدون آنکه در ورطه عوام‌زدگی و طرح شعارهای غیر واقع‌بینانه اسیر شود؟

برای مردمی بودن باید واقعاً در شرایط مردم زیست و از تکبر و خود برتربینی دوری کرد و از بن دندان بر این باور بود که ما (منظور منتخبین مردم در هر جایگاه و مقامی است) هر چه داریم از مردم گرفته‌ایم و منشأ قدرت برگزیدگان مردم خود مردمند و جز خدمتگزاری چیزی که بماند ندارند.

سوال استانی:

*آلودگی هوا و فرسودگی حمل و نقل عمومی یکی از رایج‌ترین معضلات استان تهران است، برای حل این دو مساله چه برنامه‌ای دارید؟

صرف حداکثر منابع در راستای گسترش نظام مند و برنامه ریزی شده حمل و نقل عمومی (مترو و اتوبوس) و اختصاص مسیرهای ویژه برای حمل و نقل عمومی (نظیر مسیرهای بی آر تی) تا جایی که در یک نگاه ساده هر کس دریابد که استفاده از حمل و نقل عمومی هم از جنبه مالی و هم وقت به صرفه تر است. عرضه سوخت به قیمت تمام شده و صرف درآمدهای ناشی از آن برای بهبود بخشی به حمل و نقل عمومی و ایجاد بخش‌های توسعه و تحقیق در صنایع خودروسازی و تلاش در جهت برقی سازی خودروها از برنامه‌هایی است که می‌توان در راستای حل این معضلات به کار گرفت.

کد خبر 6037061

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha