۷ اسفند ۱۴۰۲، ۱۲:۳۹

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان:

شهرداری اصفهان پس‌زدگی فاضلاب را مدیریت کند

شهرداری اصفهان پس‌زدگی فاضلاب را مدیریت کند

اصفهان - مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به پس زدگی فاضلاب در شهر اصفهان گفت: ضروری است هر چه زودتر شهرداری اصفهان طرح جمع‌آوری و هدایت آب‌های سطحی را اجرایی کند.

منصور شیشه فروش درگفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به آخرین وضعیت بارش‌ها در استان اصفهان اظهار کرد: سامانه بارشی در استان اصفهان پیش بینی شده بود و بر این اساس ۴۷۰ تیم امدادی در حالت آماده باش قرار داشتند.

وی با بیان اینکه این سامانه ماهیت سرد و قطبی دارد و از مناطق شمالی و سیبری وارد کشور شده است، ادامه داد: این سامانه در استان اصفهان در اکثر مناطق بارش‌هایی را داشت و عمده این بارش‌ها در کاشان، نطنز، آران و بیدگل، اردستان، خوانسار و گلپایگان بود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان در خصوص سهم بارش در شهرستان‌های استان اصفهان نیز ابراز کرد: طی ۲ روز گذشته در مجموع در اصفهان ۲۴، اردستان ۳۸، کاشان ۴۲، نطنز ۳۶، نائین ۲۲.۵، آران و بیدگل ۳۹، خوانسار ۲۹ و فریدونشهر ۲۲.۳ میلی‌متر بارش ثبت شده است.

وی با بیان اینکه دمای هوا نیز در اکثر مناطق استان و به ویژه در مناطق شرقی کاهش ۵ تا ۱۵ درجه‌ای را تجربه کرده است، اضافه کرد: لغزندگی و یخ زدگی برای همه مناطق استان وجود دارد.

شیشه فروش با بیان اینکه در محور اردستان – اصفهان به دلیل شدت برف و قیچی کردن تریلی با کندی تردد رو به رو هسیتم، افزود: در محور آزادراه نطنز و گردنه میه از شب گذشته تردد با کندی رو به رو است.

وی گفت: در گزدنه زنجیرگاه در محور نائین نیز به دلیل شدت یخ زدگی کندی تردد گزارش شد که این امر منجر به ناتوانی تریلرهای گاز رسان به شهرستان خور و بیایانک شد چرا که روزانه ۲۰ الی ۲۵ تریلر گاز مصرفی خور و بیایانک را تأمین می‌کنند.

گردنه کلوسه مسدود است

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان در ادامه با اشاره به مسدود شدن گردنه کلوسه گفت: بر این اساس مسیر هفت روستا بسته است و پلیس و راهداری مشغول برف روبی هستند.

وی با اشاره به برف روبی در شهر اصفهان نیز گفت: ۱۰۰ اکیپ در شهر اصفهان فعال بود و مسیرها بازگشایی شده است.

شیشه فروش با اشاره به پس زدگی فاضلاب در شهر اصفهان نیز افزود: ضروری است هر چه زودتر شهرداری اصفهان طرح جمع‌آوری و هدایت آب‌های سطحی را اجرایی کند و شرکت آب و فاضلاب با همکاری شهرداری نسبت به عدم ورود روان‌آب‌ها به فاضلاب اقدام کند.

وی با اشاره به امدادرسانی به ۴۲۰ خودرو در جاده‌های استان اصفهان طی ۲۴ ساعت اخیر اضافه کرد: همچنین به ۷۸۰ نفر امدادرسانی صورت گرفت و ۵۰۰ نفر اسکان اضطراری داشتند.

ادارات و مدارس خور و بیابانک فردا تعطیل است

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به اعمال تعطیلی و همچنین تأخیر در بازگشایی مدارس در استان اصفهان با توجه به بارش باران و برف اضافه کرد: در این زمینه تصمیم‌گیری بر عهده فرمانداران بود که در نهایت در ۱۶ شهرستان تأخیر در بازگشایی و یا غیرحضوری شدن مدارس اعمال شد.

وی با بیان اینکه به دلیل شدت سرما در نطنز امروز مدارس غیر حضوری و ادارات تعطیل بود، گفت: فردا نیز ادارات خور و بیایانک تعطیل و مدارس نیز غیر حضوری است.

شیشه فروش با اشاره به اینکه از فردا نیز سامانه بارشی به اصفهان وارد می‌شود، افزود: تا پایان هفته جاری شاهد بارش برف و باران و افت دما خواهیم بود.

وی با بیان اینکه به دلیل افت فشار گاز اعمال محدودیت گاز برای صنایع فولادی و سیمانی انجام شد، تصریح کرد: از شهروندان نیز می‌خواهیم نسبت به مدیریت بهینه مصرف گاز توجه داشته باشند.

کد خبر 6037706

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha