۷ اسفند ۱۴۰۲، ۱۳:۱۹

وزیر امور خارجه لهستان: اعتبار واشنگتن در خطر است  

وزیر امور خارجه لهستان: اعتبار واشنگتن در خطر است  

وزیر امور خارجه لهستان اعلام کرد وعده آمریکا برای کمک به اوکراین باید با عمل همراه باشد، در غیر این صورت اعتبار امریکا در خطر قرار می گیرد.  

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، رادوسلاو سیکورسکی، وزیر خارجه لهستان اعلام کرد اگرچه سنای امریکا اوایل ماه جاری لایحه ۹۵ میلیارد دلاری کمک به اوکراین، اسراییل و تایوان را تصویب کرد اما مخالفت جمهوری خواهان مجلس نمایندگان این قانون را متوقف کرد. جمهوریخواهان تصویب کمک های جدید به اوکراین را به برآورده شدن درخواستشان برای کنترل های مرزی سخت تر برای جلوگیری از جریان مهاجرت غیرقانونی منوط کرده اند.

مایک جانسون، رییس مجلس نمایندگان، از گذاشتن این طرح به رای گیری خودداری کرد و گفت ممکن است هفته ها یا حتی ماه ها طول بکشد تا کنگره آن را به میز بایدن بفرستد.

سیکورسکی گفت که اوکراین در حال حاضر در «حالت دفاعی» است و به دلیل کمبود مهمات در میدان جنگ با شکست مواجه است.

وی همچنین افزودد«آنها شلیک کمتری داشته اند. در اطراف آودیوکا، میزان شلیک از توپخانه، هشت (روسیه) در برابر یک (اوکراین) بوده است.»

وزیر خارجه لهستان در ادامه گفت: مقصر اوضاع فعلی خط مقدم جنگ در اوکراین، جمهوریخواهان مجلس نمایندگان هستند که لایحه بودجه تکمیلی را که شامل بیش از ۶۰ میلیارد دلار کمک به اوکراین است، تصویب نمی‌کنند.

سیکورسکی در پاسخ به این سوال که پیام او به مایک جانسون، رئیس مجلس نمایندگان چه خواهد بود، پاسخ داد: «من می‌گویم این سرنوشت اوکراین است، این مردم گرفتار شده اوکراین هستند که از شما التماس می‌کنند، اما این اعتبار کشور شما نیز هست که در خطر است.»

وی با اشاره به سفر جو بایدن، رییس‌جمهور آمریکا به کی یف و اظهاراتش که گفته بود «هر کاری که لازم باشد و هر چقدر هم طول بکشد برای کمک به پیروزی اوکراین انجام خواهد داد» گفت: حرف ها باید با عمل همراه باشند.

کد خبر 6037754

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha