۷ اسفند ۱۴۰۲، ۲۱:۲۴

«با مهر انتخاب کنید»

ابراهیم محمودی مهر

ابراهیم محمودی مهر

خرم‌آباد- «ابراهیم محمودی مهر» به پویش بزرگ انتخاباتی خبرگزاری مهر با عنوان «با مهر انتخاب کنیم؛ کارآمدی و شایسته گزینی» پیوست.

استان: لرستان

حوزه انتخابیه: خرم‌آباد و چگنی

شعار انتخاباتی: همصدا با مردم و از دل مردم


پویش بزرگ انتخاباتی خبرگزاری مهر با عنوان «با مهر انتخاب کنیم؛ کارآمدی و شایسته گزینی» تلاش دارد با آماده کردن بستری مناسب برای معرفی داوطلبان نمایندگی دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، گامی در جهت کمک به مردم برای انتخاب اصلح و برگزاری پرشور انتخابات بردارد.

ابراهیم محمودی مهر یکی از داوطلبان نمایندگی دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی است که در زیر رزومه کوتاهی از ایشان و پاسخ‌هایشان به سوالات مهر در دو بخش کشوری و استانی را می‌خوانید:

رزومه: فرهنگی و معلم دانشگاه‌های استان

سوالات کشوری:

* مهم‌ترین آسیب کارکردی مجلس شورای اسلامی از نگاه شما چیست؟

عدم شفافیت و عدالت در توزیع و تخصیص منابع و عدم نظارت صحیح و عملیاتی نکردن وظایف مجلس.

*مجلس برای تقویت نقش نظارتی و تقنینی خود باید دست به چه اقداماتی بزند؟

به دور از هر گونه مصلحت اندیشی فقط با قاطعیت به وظایف محوله بپردازند.

* نمایندگان چرا نباید اسیر تجمل گرایی شوند و برای پرهیز از این آسیب چه اقداماتی ضرورت دارد؟

چون الگو و نماینده مردم هستند باید هم سطح با پایین‌ترین یا حداقل مردم عادی باشند تا ملت آنها را تافته جدا بافته ندانند. و اعتماد ملت به آنها از دست نرود و نمایندگان باید قول و عملشان یکی باشد.

*همکاری و همراهی میان مجلس و سایر قوا و دستگاه‌ها چه تأثیری می‌تواند بر پیشرفت کشور داشته باشد؟ به نظر شما مهم‌ترین تجلی گاه این همراهی و همکاری چیست؟

تعامل و همراهی مجلس و سایر قوا و اینکه هدف مشترک منافع ملی باشد، موجب پیشرفت و توسعه و تعالی ایران از همه جوانب می‌شود

*مسؤولیت پذیری در قبال مردم موضوعی است که نمایندگان باید همواره به آن توجه داشته باشند، اگر نمایندگان از این مهم غافل شوند، چه پیامدهای منفی ایجاد خواهد شد؟

مسؤولیت پذیری نمایند موجب اعتماد بیشتر به آنها شده و ملت همیشه و در همه حال پشتیبان آنهاست و در غیر این صورت عکس آن می‌شود و سبب بی اعتمادی به مسئولین خواهد شد.

*مردمی بودن یکی از خصیصه‌های مهم هر نماینده باید باشد. یک نماینده چگونه می‌تواند این خصیصه را تحقق بخشد بدون آنکه در ورطه عوام‌زدگی و طرح شعارهای غیر واقع‌بینانه اسیر شود؟

اینکه فراموش نکند که از میان این مردم برخاسته است و همیشه در تعامل و ارتباط با آنها باشد. و طبق چارچوب قانون و وظایفی که قانون بر عهده ایشان گذاشته است عمل کند.

*طبق قانون اساسی یک نماینده در قبال همه مردم ایران مسئولیت دارد، برای تحقق این اصل مهم و جلوگیری از بخش زدگی، باید چه مواردی مد نظر قرار گیرد؟

منافع ملی و عمومی باید از هر نظر اولویت داشته باشد بر منافع شخصی حزب و جناح و قبیله و قوم و.....

سوالات استانی:

* قرار گیری لرستان در جمع استان‌های اول تا سوم بیکاری کشور، لزوم کاهش نرخ بیکاری ایجاب می‌کند، لرستان برای کاهش نرخ بیکاری، دارای چه بسترها و زمینه‌هایی است؟

با استفاده از پتانسیل‌های طبیعی و خدادادی و نیروی انسانی جوان می‌توان با بر نامه ریزی صحیح و تأمین منابع و همچنین جذب سرمایه‌ها این معضل را برطرف کرد و تشکیل مجمع نمایندگان زاگرس نشین …

* برای توسعه زیرساخت‌های آب، راه، برق، گاز، مدرسه و… در برخی روستاهای لرستان به ویژه شهرستان دلفان، چه تدابیر پایداری باید اتخاذ شود؟

با تعامل با دیگر نمایندگان و جذب بودجه کافی و همچنین برنامه ریزی و مدیریت صحیح منابع..می‌توان بر این مشکلات فائق آمد.

* استان لرستان با بیش از دو هزار پروژه، یکی از رکورد داران در زمینه پروژه‌های نیمه تمام است، عمده ترین دلیل تلمبار شدن این پروژه‌ها چیست و چه باید کرد؟

دلیل تلمبار شدن این پروژه‌ها سو مدیریت و عدم تعهد و تخصص و بعضی از مدیران است. که با گماشتن افراد نالایق و بی تخصص در پست‌های مدیریتی سبب به وجود آمدن این مشکلات عظیم شده‌اند.

ابراهیم محمودی مهر

کد خبر 6038279

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha