۸ اسفند ۱۴۰۲، ۱۰:۵۵

«با مهر انتخاب کنید»

میثم عاشوری

میثم عاشوری

تبریز- «میثم عاشوری» از حوزه انتخابیه میانه به پویش بزرگ انتخاباتی خبرگزاری مهر با عنوان «با مهر انتخاب کنیم؛ کارآمدی و شایسته گزینی» پیوست.

  • استان: آذربایجان شرقی
  • حوزه انتخابیه: میانه
  • شعار انتخاباتی: تجدید پیمان با مردم

پویش بزرگ انتخاباتی خبرگزاری مهر با عنوان «با مهر انتخاب کنیم؛ کارآمدی و شایسته گزینی» تلاش دارد با آماده کردن بستری مناسب برای معرفی داوطلبان نمایندگی دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، گامی در جهت کمک به مردم برای انتخاب اصلح و برگزاری پرشور انتخابات بردارد.

میثم عاشوری یکی از داوطلبان نمایندگی دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی است که در زیر رزومه کوتاهی از ایشان و پاسخ‌هایشان به سوالات مهر در دو بخش کشوری و استانی را می‌خوانید:

  • رزومه:

کارشناس وزارت امور خارجه مدرس حوزه و دانشگاه

  • سوالات کشوری:

* مهم‌ترین آسیب کارکردی مجلس شورای اسلامی از نگاه شما چیست؟

تعارف با دولت پرداختن به امور غیرضروری.

*مجلس برای تقویت نقش نظارتی و تقنینی خود باید دست به چه اقداماتی بزند؟

ارتباط سازنده با بدنه مردم برای فهم مشکلات و نظارت ارتباط روشمند با نخبگان برای کشف نیازهای تقنین.

*نمایندگان چرا نباید اسیر تجمل‌گرایی شوند و برای پرهیز از این آسیب، چه اقداماتی ضرورت دارد؟

تجمل‌گرایی نتیجه دوری از مردم است و نماینده را از مردم دورتر می‌کند. لازم است نمایندگان در منظر مردم باشند و از برج عاج نشینی خودداری نمایند.

*همکاری و همراهی میان مجلس و سایر قوا و دستگاه‌ها چه تأثیری می‌تواند بر پیشرفت کشور داشته باشد؟ به نظر شما مهمترین تجلی‌گاه این همراهی و همکاری چیست؟

تجلی همراهی و مهم‌ترین هدیه مجلس به دولت و سایر دستگاه‌ها، نظارت دقیق و قانون‌گذاری به موقع است.

*مسؤولیت پذیری در قبال مردم موضوعی است که نمایندگان باید همواره به آن توجه داشته باشند. اگر نمایندگان از این مهم غافل شوند، چه پیامدهای منفی ایجاد خواهد شد؟

بی‌توجهی به مردم، به‌عنوان ولی‌نعمتان انقلاب، پیامدی جز دور شدن از واقعیات جامعه و تصمیم‌گیری وهم‌آلود نخواهد داشت.

*مردمی بودن یکی از خصیصه‌های مهم هر نماینده باید باشد. یک نماینده چگونه می‌تواند این خصیصه را تحقق بخشد بدون آنکه در ورطه عوام‌زدگی و طرح شعارهای غیر واقع‌بینانه اسیر شود؟

به‌جای ادعا، حضور داشتن در میان عموم مردم و همراهی و هم‌صحبت شدن با آنان و برگزاری جلسات مستمر و مؤثر با نخبگان، پیوند نماینده با مردم را مستحکم می‌کند.

* طبق قانون اساسی یک نماینده در قبال همه مردم ایران مسؤولیت دارد. برای تحقق این اصل مهم و جلوگیری از بخشی زدگی، باید چه مواردی مد نظر قرار گیرد؟

اولویت دادن به طرح‌های ملی در این خصوص مؤثر است.

  • سوالات استانی:

* برنامه شما برای حل معضل حاشیه نشینی در شهرهایی نظیر تبریز چیست؟ با توجه به اینکه چیزی حدود ۱۰۰ هزار مسکن غیر مجاز در این کلان شهر ساخته شده است.

شهرستان میانه، دارای روستاهای فراوانی است. توجه به توسعه همه‌جانبه و اصولی روستاها، موجب جلوگیری از مهاجرت و خروج مردم می‌شود و از بروز مشکل جلوگیری می‌کند.

* برنامه شما برای حل تنش آبی در حوزه کشاورزی استان چیست؟

نظارت بر اجرای قوانین موجود و استفاده از نخبگان و متخصصان برای تدوین قوانین در صورت لزوم برای بخش کشاورزی ضروری است.

*استان آذربایجان شرقی با وجود صدها کارگاه تولید قطعات خودرو، حتی یک واحد تولیدی خودرو هم ندارد. علت به وجود آمدن این پدیده از نگاه شما چیست و برای حل آنچه برنامه‌ای دارید؟

در استان آذربایجان شرقی صنایع مختلفی مانند خودروسازی وجود داشته که به میزان لازم از حمایت دولت برخوردار نبوده‌اند. البته توسعه صنایع مختلف مانند صنایع تبدیلی کشاورزی و صنایع مرتبط با سنگ‌های قیمتی و زینتی در شهرستان میانه در اولویت است.

کد خبر 6038609

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha