۸ اسفند ۱۴۰۲، ۱۰:۳۹

«با مهر انتخاب کنید»

فاطمه هاتفی

فاطمه هاتفی

خراسان رضوی- «فاطمه هاتفی» به پویش بزرگ انتخاباتی خبرگزاری مهر با عنوان «با مهر انتخاب کنیم؛ کارآمدی و شایسته گزینی» پیوست.

  • استان: خراسان رضوی
  • حوزه انتخابیه: مشهد و کلات
  • شعار انتخاباتی: (آیابه نظر شما شهروند محترم ارائه چک تضمینی بازگرداندن کل حقوق یک نماینده مجلس دوره چهارساله در خصوص عدم رضایت ۳۰٪ از شهروندان حوزه انتخابی ام کفایت حمایت از کد ۲۳۸۴ انتخابیم را دارد؟)

پویش بزرگ انتخاباتی خبرگزاری مهر با عنوان «با مهر انتخاب کنیم؛ کارآمدی و شایسته گزینی» تلاش دارد با آماده کردن بستری مناسب برای معرفی داوطلبان نمایندگی دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، گامی در جهت کمک به مردم برای انتخاب اصلح و برگزاری پرشور انتخابات بردارد.

فاطمه هاتفی یکی از داوطلبان نمایندگی دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی است که در زیر رزومه کوتاهی از ایشان و پاسخ‌هایشان به سوالات مهر در دو بخش کشوری و استانی را می‌خوانید:

  • رزومه:

- جوان؛ انقلابی؛ دارای روحیه جهادی؛ بانوی مسلمان ایرانی.

  • سوالات کشوری:

* مهم‌ترین آسیب کارکردی مجلس شورای اسلامی از نگاه شما چیست؟

ضعف در تدوین قوانینی که نگاه اسلامی دارد بلکه در قانون گذاری بیشتر نگاه جهانی دارند که این ضعف است چرا که نظام ایران نظام جمهوری اسلامی است پس باید قوانینی وضع شود که رویکرد و نگاه اسلامی به مسائل دارد. لذا باید نسبت به جهانی سازی قیمت‌ها و ارزش گذاری دلار تأمل کنیم چرا که باعث می‌شود مردم ایران دچار مشکل شوند. بلکه باید رویکرد تقویت ریال ایران را داشته باشیم. همچنین عدم شفافیت در ارائه نظراتشون نسبت به طرح‌ها و لایحه‌ها

*مجلس برای تقویت نقش نظارتی و تقنینی خود باید دست به چه اقداماتی بزند؟

باید بتوانند مسائل را تجزیه و تحلیل دقیق انجام بدهند و وامدار هیچ گروه و جناح خاصی هم نباشند تا در زمان نظارت برقانون و وضع قوانین دچار مشکل نشوند.

*نمایندگان چرا نباید اسیر تجمل‌گرایی شوند و برای پرهیز از این آسیب، چه اقداماتی ضرورت دارد؟

چون اگر درگیر مسائل تجمل گرایی شوند قطعاً با افراد و آدم‌هایی در ارتباط قرار می‌گیرند که باید منافع مادی این افراد را تأمین کنند لذا نمی‌توانند درست انجام وظیفه کنند.

*همکاری و همراهی میان مجلس و سایر قوا و دستگاه‌ها چه تأثیری می‌تواند بر پیشرفت کشور داشته باشد؟ به نظر شما مهمترین تجلی‌گاه این همراهی و همکاری چیست؟

قطعاً هرچه اتحاد بین مسئولین کشور بیشتر باشد کشور بیشتر در مسیر رشد و توسعه قرار می‌گیرد پس این همکاری‌های مسئولین و سران هم باعث رشد و پیشرفت کشور می‌شود و هم باعث این می‌شود که نمایندگان بهتر بتوانند به مسائل حوزه‌های انتخابیه آنها ورود کنند و مشکلات و مسائل مربوطه را حل و فصل کنند.

* مسؤولیت پذیری در قبال مردم موضوعی است که نمایندگان باید همواره به آن توجه داشته باشند. اگر نمایندگان از این مهم غافل شوند، چه پیامدهای منفی ایجاد خواهد شد؟

دچار وضع کنونی می‌شویم که مردم اعتماد شأن را نسبت به عملکرد مسئولین و نظام از دست دادند و موجب نارضایتی مردم می‌شوند.

*مردمی بودن یکی از خصیصه‌های مهم هر نماینده باید باشد. یک نماینده چگونه می‌تواند این خصیصه را تحقق بخشد بدون آنکه در ورطه عوام‌زدگی و طرح شعارهای غیر واقع‌بینانه اسیر شود؟

همین که نمایندگان بعد از رأی گرفتن به سراغ مردم حوزه انتخابیه بیایند و در جمع افراد حضور داشته باشند قطعاً تأثیر مثبتی دارد. چون این حضور باعث می‌شود که مردم هم متوجه بشوند نماینده‌هایی که انتخاب کردند دلسوز و پیگیر مسائل حوزه انتخابیه هستند.

* طبق قانون اساسی یک نماینده در قبال همه مردم ایران مسؤولیت دارد. برای تحقق این اصل مهم و جلوگیری از بخشی زدگی، باید چه مواردی مد نظر قرار گیرد؟

حتماً باید در وضع قوانین و بعد نظارت بر اجرای قوانین نگاه ملی داشته باشد و منفعت کل نظام ایران را در نظر بگیرد.

  • سوالات استانی:

* برای توسعه ظرفیت بازارچه‌های مرزی استان جهت افزایش صادرات و واردات چه برنامه‌ای دارید؟

۱_ ارتباط گرفتن با کشورهای همسایه و هم مرز در جهت برپایی این بازار چه‌ها ۲_ ارائه غرفه رایگان نسبت به مدت زمانی که در کارگروه تصمیمش گرفته می‌شود به افرادی که خواهان داشتن غرفه در این بازار چه‌ها هستند. ۳_ سعی براین که بازار یابی محصول مورد نظر توسط دولت انجام گیرد تا غرفه داران از فروش و یا صادرات اموال و جنسشون آسوده خاطر باشند. ۴_ چون اکثر غرفه دارها تجار و کسبه هستند و باید مدتی را بدون خانواده‌هایشان در بازار چه سپری کنند بهتر است محیطی در اختیار شأن قرار بگیرد که بتوانند همراه خانواده هاشون حضور داشته باشند.

* مشهداز ۵۶ ملیت مختلف در حوزه سلامت، پذیرش دارد. برای توسعه گردشگری سالمت استان خراسان رضوی چه برنامه‌هایی باید تنظیم و عملیاتی شوند؟

شتاب بخشیدن به روند توسعه استان از طریق ارزآوری گردشگری سلامت، ایجاد انگیزه در پزشکان و فعالان این حوزه، بازگشت پزشکان بومی به استان، توسعه‌ی تسهیلات آموزشی، زیرساخت‌ها و تجهیزات سیستم درمانی و حمایت از سرمایه گذاران داخلی و خارجی در این بخش باید عملیاتی شود.

* برای مقابله به حاشیه نشینی و نوسازی بافت‌های فرسوده، چه برنامه‌ای دارید؟

در این بخش باید توجه ویژه ای به این نواحی و مناطق داشته باشیم. و باید بتوانیم جذب اعتبارات ملی و استانی مخصوص بافت حاشیه شهر و نوسازی بافت‌های فرسوده داشته باشیم و بعد از جذب اعتبارات باید دقیق بر توزیع و خرج کرد بودجه در این بخش بر مسئولین اجرایی مربوطه توجه کرد. و همچنین در بافت حاشیه شهر باید نظم دهی و ساماندهی شود ویکسان سازی همه مناطق شهری را باهم داشته باشیم و در مورد بافت فرسوده به صورت ارائه تسهیلات نوسازی و حمایت از اجرای این طرح‌ها و همچنین در اختیار قرار دادن تسهیلات برای بافت‌های فرسوده به افراد باید آسان باشد تا مردم بتوانند نسبت به بازسازی ملک شأن اقدام کنند. همچنین آگاه نمودن افراد ازوجود این تسهیلات هم باعث رشد نوسازی بافت فرسوده می‌شود.

کد خبر 6038654

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha