اوضاع بیمارستان العوده در منطقه بحران‌زده شمال غزه

اوضاع بیمارستان العوده در منطقه بحران‌زده شمال غزه

جانشین مدیر بیمارستان العوده واقع در منطقه قحطی زده شمال غزه شرایط وخیم این بیمارستان را تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فلسطینی شهاب، جانشین مدیر بیمارستان العوده واقع در شمال غزه ضمن تشریح اوضاع مصیبت‌بار این بیمارستان گفت که اشغالگران از حدود ۱۸ روز پیش تاکنون این بیمارستان را محاصره کرده و تعدادی از کادر پزشکی آن را به شهادت رسانده‌اند.

این مقام بهداشتی غزه گفت که تجاوز اسرائیل به این بیمارستان باعث وخیم‌تر شدن بحران بهداشتی در غزه شده است. بخش‌های مختلف بیمارستان در آستانه توقف کامل و خروج از خدمت‌رسانی قرار گرفته است.

جمعیت پزشکی العودة در غزه نیز در این رابطه تصریح کرد که اشغالگران صهیونیست از همان روز اول جنگ، به عمد به دنبال از کار انداختن سیستم بهداشتی غزه بودند. این بیانیه خاطرنشان کرد که توقف فعالیت‌های بیمارستان العوده باعث می‌شود شهروندان شمال غزه از دسترسی به خدمات پزشکی محروم شوند.

این جمعیت از سازمان‌های انسان دوستانه خواست تا به اشغالگران اسرائیلی فشار وارد کرده و امدادرسانی به بیمارستان العودة به وسیله دارو و دیگر ملزومات پزشکی را از سر بگیرند.

این جمعیت اعلام کرد که اشغالگران همچنین این بیمارستان را به صورت مستقیم هدف حملات موشکی خود قرار داده و برخی بخش‌های آن را تخریب کرده‌اند.

کد خبر 6038890

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha