۹ اسفند ۱۴۰۲، ۹:۱۹

دانشجویان دانشگاه کالیفرنیای آمریکا مانع سخنرانی یک صهیونیست شدند

دانشجویان دانشگاه کالیفرنیای آمریکا مانع سخنرانی یک صهیونیست شدند

در ادامه حمایت‌های مردمی از غزه و محکومیت جنایت‌های رژیم صهیونیستی، صدها نفر از دانشجویان دانشگاه برکلی کالیفرنیا با حمله به سالن این دانشگاه مانع از سخنرانی یک صهیونیست شدند.  

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سانفرانسیسکو کرونیکل، صدها دانشجوی معترض ضد اسراییلی درب سالن زلرباخ دانشگاه برکلی کالیفرنیا و یک پنجره را شکستند و مانع از سخنرانی یک سخنران صهیونیست شدند.

دانیل سابکین، یکی از سازمان دهندگان این مراسم که ران بار یوشافات، وکیل اسراییلی را برای سخنرانی دعوت کرده بود، گفت که جمعیت تظاهرات کننده یک دانشجو را که سعی داشت در این مراسم شرکت کند، گرفتند و او را «یهودی کثیف» خطاب کردند و بر روی او تف انداختند.

سابکین گفت: «این تنها حادثه در این دانشگاه نیست. این یک روند مداوم است که در تمام مدت در دانشگاه ادامه داشته است. نفرت از یهودیان و هدف قرار دادن دانشجویان یهودی ادامه دارد.»

وی گفت: «برای بسیاری از ما، این نقطه اوج بود، ضربه بزرگی بود.» سال ها است که در محوطه دانشگاه دیوارنگاره های ضد اسراییلی دیده می شود.

دن موگولف، سخنگوی دانشگاه برکلی تأیید کرد که حدود ۲۰۰ دانشجوی معترض به سالن زلرباخ حمله کردند، اما او زخمی شدن کسی را تایید نکرد.

دانشجویان مدت‌هاست که از فلسطینی‌ها به مراتب بیشتر از اسراییل حمایت کرده اند. اما پس از وقایع ۷ اکتبر، حمایت دانشجویان فقط از فلسطینیان افزایش یافته است. مقامات بهداشتی گزارش می دهند اسراییل بخش اعظم غزه را با خاک یکسان کرده است و مردم فلسطین آسیب دیده، گرسنه و بدون مراقبت پزشکی هستند.

کد خبر 6039739

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha