۹ اسفند ۱۴۰۲، ۱۲:۴۱

اعتصابات گسترده در نیجریه/تورم فلج‌کننده کارگران رابه خیابان کشید

اعتصابات گسترده در نیجریه/تورم فلج‌کننده کارگران رابه خیابان کشید

شروع موج جدید اعتصاب گسترده و فلج‌کننده کارمندان و اتحادیه‌های کارگری در نیجریه، بخش خدمات کلیدی را در این کشور در خطر تعطیلی قرار داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تی‌آرتی، افزایش تورم و تشدید مصائب اقتصادی در نیجریه، موج جدید اعتصابات کارمندان و کارگران را در این کشور به همراه داشت؛ اعتصاباتی که بخش خدمات حیاتی این کشور آفریقایی را در معرض تعطیلی گسترده قرار داده است.

بولا تینوبو، رییس جمهور نیجریه از زمان تصدی منصب ریاست جمهوری پرجمعیت‌ترین کشور آفریقا، سیاست‌هایی را به اجرا درآورده است که از جمله آن می‌توان به قطع یارانه سوخت و تک‌نرخی کردن ارزهای مختلف این کشور اشاره کرد؛ مساله‌ای که به کاهش ارزش «نایرا» مقابل دلار منجر شده است.

بهای سوخت در نیجریه بیش از دوبرابر و متعاقب آن تورم تشدید شده است. تورم ماه گذشته به حدود ۳۰ درصد رسید. این رقم بالاترین سطح در حدود سه دهه اخیر محسوب می‌شود. معترضان می‌گویند که اعتراض و اعتصاب تنها راه جلب توجه دولت است.

اتحادیه‌های کارگری می‌گویند که دولت از عمل به وعده‌هایش از جمله افزایش دستمزد ماهانه به اندازه ۲۰ دلار برای تمام کارگران به مدت ۶ ماه و همچنین پرداخت حدود ۱۵ دلار برای سه ماه به میلیون‌ها خانوار آسیب‌پذیر، ناکام بوده است.

کد خبر 6040049

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha