۹ اسفند ۱۴۰۲، ۱۲:۴۶

سرهنگ مؤمنی:

روزانه ۴۰۰ کروکی الکترونیکی در تهران ترسیم می‌شود

روزانه ۴۰۰ کروکی الکترونیکی در تهران ترسیم می‌شود

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ گفت: عوامل پلیس راهور روزانه ۴۰۰ کروکی الکترونیکی ترسیم و تنظیم می‌کنند درحالی که قبل از آن آمار ترسیم کروکی کاغذی روزانه ۲۰۰ برگ بود.

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ احسان مؤمنی، معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ گفت: مأموران پلیس راهور تهران بزرگ از ۱۳ آذر ماه امسال به صورت رسمی کروکی‌های الکترونیکی را با استفاده از تبلت‌هایی که در اختیارشان است، ترسیم می‌کنند.

این مقام انتظامی افزود: وقتی شهروندی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تماس می‌گیرد، نزدیک‌ترین مأمور به محل حادثه اعزام می‌شود و بعد از اینکه علت حادثه را مشخص کرد، کروکی را از طریق تبلت و به صورت الکترونیکی ترسیم می‌کند.

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ با بیان اینکه تسریع در کار ترسیم کروکی یکی از مزیت‌های کروکی‌های الکترونیکی است، گفت: در برگه‌های کاغذی باید تمام اطلاعات مانند نام، نام خانوادگی، شماره وسیله نقلیه و … نوشته می‌شد ولی در ترسیم کروکی الکترونیکی، با وارد کردن شماره کد ملی راننده مقصر و غیر مقصر، اطلاعات به صورت آنلاین برای کارشناس نشان داده می‌شود.

سرهنگ مؤمنی افزود: پس از ترسیم کروکی الکترونیکی، پیامکی برای راننده غیر مقصر ارسال می‌شود که با همین پیامک به بیمه شخص ثالث مقصر در حادثه مراجعه می‌کند و بیمه مکلف است که با شماره کد رهگیری که راننده غیر مقصر در اختیار دارد وارد سامانه خود شود و خدمات بیمه‌ای را به شخص غیر مقصر ارائه دهد.

این مقام انتظامی گفت: شرکت‌های بیمه به صورت آنلاین با این سامانه و تبلت‌ها در ارتباط هستند و سوابق را بررسی کرده و خسارت غیر مقصر را پرداخت می‌کنند.

معاون عملیات پلیس راهور تهران افزود: ترسیم الکترونیکی کروکی‌ها از تصادفات صوری و صحنه سازی‌ها جلوگیری می‌کند؛ وقتی کروکی کاغذی بود برخی افراد شیاد و کلاهبردار کروکی کاغذی را دستکاری کرده و عددها و خسارت‌ها را جابجا می‌کردند.

وی گفت: در حال حاضر برای دریافت خسارت تا سقف ۳۰ میلیون تومان نیازی به ترسیم کروکی نیست.

کد خبر 6040098

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha