۹ اسفند ۱۴۰۲، ۱۲:۵۲

مهر گزارش می‌دهد؛

ضرورت تجهیز کردن خانه‌های بهداشت در مراکز محروم

ضرورت تجهیز کردن خانه‌های بهداشت در مراکز محروم

شهرکرد-مراکز بهداشت و درمان در کلیه شهرستان‌های چهارمحال و بختیاری تجهیزات به روزی ندارند و لازم است علوم پزشکی برای این مسئله چاره اندیشی کند.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: جلسه هم اندیشی نمایندگان شهرستان‌ها در شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری با رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد برگزار شد که در این جلسه نمایندگان شوراها مطالبات مردم شهر و روستاهای شهرستان خود را در خصوص حوزه بهداشت و درمان اعلام کردند.

شهرستان کیار از حداقل امکانات بهداشتی درمانی برخوردار است

بهمن میری در این جلسه خاطرنشان کرد: شوراهای اسلامی به دلیل ارتباط مستقیمی که با مردم دارند می‌توانند کمک کننده و تسهیل دهنده امور دستگاه‌های اجرایی باشند لذا پیشنهاد می‌دهیم تفاهمنامه همکاری فی ما بین شورای اسلامی و دانشگاه علوم پزشکی استان منعقد تا در زمینه‌های بهداشتی درمانی و تضمین سلامت مردم گام‌های مؤثری برداشته شود.

وی با اشاره به شرایط برخی از بخش‌ها و روستاها و لزوم در اختیار قراردادن برخی اطلاعات مردم به دهیاری‌ها و شوراهای اسلامی روستا جهت پیگیری امورات عام المنفعه، تصریح کرد: انتظار می‌رود خانه‌های بهداشت و مراکز بهداشتی درمانی در جهت ارائه اطلاعات مورد نیاز به جامعه شورایی و مدیریت شهری و روستایی همکاری لازم را معمول نمایند.

میری گفت: در جاده شهرکرد شلمزار از سمت خروجی شلمزار تا ورودی شهرکرد پایگاه اورژانس بین جاده‌ای وجود ندارد و احداث این پایگاه از ضروریات است.

وی ضمن تقدیر و تشکر از حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان در شهرستان کیار و بررسی مشکلات از نزدیک، افزود: انتظار می‌رود اختصاص دستگاه‌های دیزل ژنراتور و بیوشیمی بی تی و تجهیزات دندانپزشکی به کلینیک مرحوم جاسم خدابخشی، در دستور کار قرار گیرد.

میری با اشاره به اینکه بخش مرکزی شهرستان کیار حدود ۳۷ هزار نفر جمعیت دارد، تاکید کرد: این بخش از حداقل امکانات بهداشتی درمانی برخوردار بوده و تبدیل مرکز بهداشتی درمانی شلمزار به مرکز منتخب مورد تقاضا ست.

وی تصریح کرد: با توجه به اخذ مجوز تبدیل مرکز بهداشتی درمانی شهر دستنا از ۸ ساعته به ۱۶ ساعته و قول مساعد خیرین انتظار می‌رود اقدام لازم صورت پذیرد.

میری خاطرنشان کرد: با توجه به پیگیری‌های مکرر مردمی، افزایش زمان حضور پزشک در بخش ناغان، کیار شرقی و شهر گهرو درخواست می‌شود.

توسعه و تجهیز بیمارستان اردل ضروری است

جهانگیری نماینده شهرستان اردل در شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری و عضو هیئت رئیسه شورا، در ادامه این جلسه خاطرنشان کرد: در راستای جهاد تبیین از اقدامات شایسته دانشگاه علوم پزشکی در شهرستان اردل از جمله احداث درمانگاه شبانه روزی لیرابی، تکمیل بخش سی تی اسکن اردل و تکمیل ساختمان ۱۱۵ اردل تقدیر و تشکر می‌گردد.

وی با اشاره به کمبود دستگاه اکسیژن ساز در بیمارستان امام رضا (ع) اردل و لزوم رفع این مشکل، افزود: تسریع در اجرای طرح توسعه و تجهیز بیمارستان امام رضا (ع) شهر اردل از ضروریات است.

جهانگیری با اشاره به لزوم توزیع عادلانه اعتبارات در استان تصریح کرد: توسعه مرکز بهداشتی درمانی شهرستان‌ها جهت جلوگیری از عدم مراجعه مردم در مرکز استان برای انجام امورات درمانی باید در دستور کار قرار گیرد و امکانات و پزشکان متخصص به طور متوازن بین شهرستان‌ها توزیع گردند.

وی همچنین شبانه روزی شدن درمانگاه شلیل بخش میانکوه، افزایش ساعت حضور پزشکان در درمانگاه‌ها و مراکز جامع سلامت را مطرح و افزود: پزشک در مرکز جامع سلامت کاج به صورت سیاری بوده و با توجه به جمعیت وحجم مراجعات نیاز به پزشک ثابت دارد.

وی افزود: کمبود تجهیزات و امکانات رفاهی برای پزشکان در شهرستان اردل موجب عدم ماندگاری آنها در شهرستان گردیده است که باید به این موضوع نیز توجه جدی شود.

جهانگیری رفع مشکل خدمات دندانپزشکی در شهرستان اردل خصوصاً مناطق محروم را مطرح و از نبود رادیولوژیست در بیمارستان اردل ابراز نگرانی نمود و افزود: مردم پس از دریافت تصاویر رادیولوژیست برای اخذ نظر پزشک به شهرکرد مراجعه می‌نمایند.

وی همچنین تخریب و بازسازی درمانگاه شهر اردل را نیز مورد تاکید قرار داد.

درمانگاه دستگرد سه روز بدون پزشک است

رسول یگانگی رئیس شورای اسلامی شهرستان فرخشهر در ادامه این جلسه خاطرنشان کرد: درمانگاه بخش دستگرد امامزاده، با دستور دانشگاه علوم پزشکی تخریب و قرار بود با همکاری خیر احداث گردد، بخشی از پروژه اجرا ولی پیشرفت کار بسیار کم می‌باشد لذا انتظار می‌رود اعتبارات ماده ۲۳ به این پروژه اختصاص یابد.

وی با اشاره به اینکه درمانگاه دستگرد امامزاده جهت ارائه خدمات به چهار روستای خیرآباد، سورک، ایرانچه و دستگرد امامزاده می‌باشد، افزود: پزشک این مرکز سه روز به صورت سیاری بوده و عملاً سه روز درمانگاه بدون پزشک بوده و سایر پرسنل نیز کم می‌باشند، درخواست داریم این مرکز دوشیفته گردد تا مشکلات حل شوند.

لزوم حمایت از شبکه بهداشت و درمان شهرستان سامان

غلامرضا چهلگردی نماینده شهرستان سامان در شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری در ادامه این جلسه اظهار کرد: رفع مشکل کلینیک تخصصی خیری که توسط خانواده محترم شهید صدیقی در شهر سامان ساخته می‌شود مورد تقاضاست.

وی افزود: انتظار می‌رود ساختمان دو طبقه درمانی که در مرکز شبانه روزی شهر سامان در دو طبقه ساخته می‌شود تسریع گردد تا مرکز جامع منتخب سریع‌تر راه اندازی گردد.

چهلگردی با اشاره به لزوم حمایت از شبکه بهداشت و درمان شهرستان سامان تاکید کرد: با توجه به اینکه از نیمه دوم اسفند ماه گردشگران و باغ داران غیربومی وارد شهرستان می‌شوند حضور یک پزشک در درمانگاه شبانه روزی شهر جوابگو نیست و باید تعداد پزشکان افزایش یابد.

بهره‌برداری اورژانس ۱۱۵ شهر فرادنبه تسریع شود

عبدالله صفیان نماینده شهرستان بروجن در شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری در ادامه این جلسه خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه بیمارستان ولیعصر (عج) بروجن به شهرستان‌های بروجن و لردگان و بخش‌های از شهرستان‌های اردل و کیار و همچنین استان‌های همجوار خدمات می‌دهد تکمیل بخش‌های نیمه تمام و اختصاص دستگاه‌های فوق تخصصی از جمله آنژیوگرافی قلب به این بیمارستان ضروری به نظر می‌رسد.

وی افزود: جلسه‌ای را با حضور مدیر کل دفتر فنی استانداری و مسئولین دانشگاه علوم پزشکی استان در شهر سفید دشت جهت تهاتر زمین مرکز بهداشت سفیددشت و توسعه ساختمان این مرکز به صورت خیری برگزار و با وجود اینکه موضوع مصوب گردید ولی تاکنون اقدام عملی صورت نگرفته لذا انتظار می‌رود جهت رفع اولویت مطالبات مردمی هر شهر مدیران بیش از پیش اهتمام ورزند و موجب دلسرد شدن خیرین نگردند.

صفیان تصریح کرد: مرکز بهداشت شماره ۱ بلداجی به شکل برون سپاری مدیریت می‌شود و پزشکانی که در این مرکز حاضر می‌شوند رضایت مردم را جلب نمی‌کنند.

وی تاکید کرد: در جلسات قبلی با حضور مسئولین کشوری مرکز بهداشت آورگان را شبانه روزی و ارائه خدمات را ۱۶ ساعته مصوب نمودند ولی تاکنون اجرایی نگردیده که با توجه به کوهستانی بودن منطقه و شرایط روستاهای همجوار باید اقدام لازم صورت پذیرد.

صفیان تاکید کرد: شهرداری بلداجی اعلام آمادگی می‌کند در قسمت خروجی شهر بلداجی به طرف روستای حمزه علی زمینی را جهت احداث پایگاه اورژانس در اختیار دانشگاه علوم پزشکی استان قرار دهد تا رفاه حال گردشگران امامزاده حمزه علی و تالاب چغاخور در این مسیر تأمین گردد.

وی همچنین تسریع در بهره‌برداری اورژانس ۱۱۵ شهر فرادنبه را مطرح کرد.

رفع مشکل پرسنل خانه بهداشت روستای آزادگان در دستور کار قرار گیرد

محمود بهارلویی نماینده شهرستان بن در شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری در ادامه این جلسه خاطرنشان کرد: تسریع در احداث بیمارستان محلی درمان بستر (مرکز جامع منتخب) شهرستان بن و توسعه و تکمیل اورژانس مرکز بخش شیدا از مهم‌ترین اولویت مردم می‌باشد.

وی افزود: استقرار پزشک در خانه بهداشت خیری شهرستان بن و تبدیل دستگاه رادیولوژی آنالوگ مرکز درمانی شهرستان به دستگاه دیجیتال و همچنین اختصاص مجوز ساخت ساختمان مرکز مشاوره قبل از ازدواج از ضروریات است.

بهارلویی تصریح کرد: مرمت و نوسازی مرکز بهداشت روستای حیدری، پهنا، و توجه به توسعه و تجهیز مرکز بهداشت شهر وردنجان و روستای نمونه ایثار گری کشوری، شیخ شبان و رفع مشکل پرسنل خانه بهداشت روستای آزادگان که در حال حاضر فاقد نیرو بوده و رئیس بهداشت شهرستان شخصاً بعضی از روزهای هفته در خانه بهداشت آزادگان برای رفع مشکل مردم روستا حضور پیدا می‌کردند که جای تشکر داره و تسریع جهت بهره برداری از اورژانس جاده‌ای روستای بارده و اختصاص اعتبار جهت توسعه مرکز جامع سلامت شهرستان بن باید در دستور کار قرار گیرد.

کد خبر 6040119

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha